Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2008 12:28 - Дали трябва да се изненадвам какво е Nakom?
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 5419 Коментари: 21 Гласове:
0

Последна промяна: 15.11.2008 12:40


Не бих се занимавала с явлението Nakom, ако не беше толкова агресивно, претендиращо, че е „мислещо”, но пък оперирано от човечност и елементарно възпитание. Всъщност моята максима към такъв тип „люде” и явяванията им тук-таме като публични, полупублични или направо underground персонажи е едно: Остави всеки да умре в собствените си л****.

Не бих направила този реверанс безплатно да преведа profile-a на другия му блог http://nakom.biz/, ако той – профилът - сам по себе си не е диагноза. В разгърнатата по-долу анамнеза, любезно предоставена от анонимния иначе Nakom, може да прозрете, че се е родило ново е-явление: не точно trolling, а nacomisation.

И така (quote):

Какво точно е Nakom

Вариант 1

„Военна тактика на мая, служила им добре през периодите на установяване/устройване, а после еволюирала в боеви отряди, разкъсали впоследствие царството на части. Боевите отряди и тяхната тактика много наподобявали съвременните швейцарски въоръжени сили. Церемониалните комплекси и големите градове разполагали с  милиции: мъже, които се задействали при сигнал за заплаха. Те се сражавали и получавали възнаграждение за времето на водене на битките, а после се връщали към своите ниви или занаяти. Тези бойни единици били под командването на елитен "nacom" (военновременен главатар) или на група "nacom"- и, ако районът бил голям. Този nacom служел в продължение на три години. По-голямата част от предводителите на милициите наследявали своя ранг и правомощия и били тренирани за военна служба от ранно детство.

Вариант 2

За мая, кървавите жертвоприношения били необходими за едновременното оцеляване на боговете и хората: те изпращали човешка енергия към Небето, а в замяна получавали божествена сила. Царят използвал обсидианов нож или гръбнака (шипа) на морска котка, за да пореже пениса си, оставяйки кръвта му да се стече върху хартия на дъното на купа. Съпругите на царя участвали в този ритуал като дърпали въже с шипове (бодли), преминаващо през езиците им. Обагрената с (царска) кръв хартия после се изгаряла, като издигащият се дим осигурявал директното общуване с Небесния свят. Човешките жертви се набирали от затворници, роби и особено деца, като специално за случая се издирвали сирачета и незаконно родени. Твърде вероятно е обаче, още преди царуването на  толтеките, животинските жертвоприношения да са заменили или изместили човешките, като сред видовете, считани за най-подходящи за пренасяне в жертва на боговете на маите били пуйките, кучетата, катериците, пъдпъдъците и игуаните. Жреците били подпомагани в извършването на човешки жертвоприношения от четирима по-възрастни мъже, известни като "chacs", в чест на Бога на Дъжда - Chac. Тези мъже държали ръцете и краката на жертвата, докато гръдният й кош бил разпарян от друг индивид, наричан "nacom". Друга обслужваща култа фигура била "chilam", шаманът, който, намирайки се в транс, получавал посланията на боговете, а насъбралите се жреци тълкували направените от него пророчества. 

В крайна сметка

В историята на маите,  "nacom" е бил специално избран/назначен военен главатар, който също така участвал в жертвоприношенията. „

Оригиналите вж. на http://nakom.biz/?page_id=4

*******

Коментарът оставям на Вас. Денят ми е прекалено ценен, за да отдавам повече време на нещо, което само се е характеризирало. И въпреки това смятам, че характеристиката оставена само на любимия ми английски език е вид „скриване” на истинска същност.

А Железният орел (Калевала) бди. И не обича такива работи...



Тагове:   дали,   Какво,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - :-)
15.11.2008 12:40
разни хора - разни идеали
цитирай
2. svoboda64 - То, Румка, че е "свят като цвят", Е:)
15.11.2008 12:46
Само да не се бях намерила днес случайно в неговия блог, цитирана по следния начин:

"Ако толкова Ви доставя удоволствие да четете един текст заради правилната пунктоация, а не заради смисъла му, преди да си ебете майката, идете на блога да Свобода Гагарова http://svoboda64.blog.bg
Тя също е изкукуригала даскалица, пише безкрайно правилно, ръси академично изказани глупости и се чувства интелект.Ще си допаднете"

http://nakom.biz/?p=186

Както виждаш, "лицето" дори се явява някакъв вид "сводник" на сродни души-(изкукуригали:) даскалици:)))))))

Поздрави

цитирай
3. rummi - аз пък ще споделя с тебе една своя "мисъл":
15.11.2008 13:20
за да събудиш спящите, трябва да изкукуригаш :-)))))))
цитирай
4. furiika - :))))))
16.11.2008 08:38
Боди, този е като недоклатена тетка с мустаци!
Добре дошла в редиците на изкукуригалите(даскалици):)))))))))))))
цитирай
5. nakom - За да си тъп, е необходимо просто да не мислиш
16.11.2008 11:07
В този случай, свобода-набора се е проявила точно като немислещо същество.Едно мислещо същество би седнало и преровило малко история, би прочело нещо различно от последният розов роман.Уви, това не е запазена марка на задръстените деграданти, които освен да плюят по правителство, съседи-блогъри и пр., си нямат забавления.Но за да си сплескан душевно, първо трябва да ти е скучен и сив живота, за да станеш емоционално едноклетъчен.Впрочем по отношение на учителстването, гледай ученика (candysays), и не питай за учителя.
За да си жрец в маянската държава, е имало два начина - да те изберат жреците и по наследство (което практически е едно и също), или да се докажеш сам.В първият случай минаваш през продължително обучение, във вторият случай те избират по храброст.Накомите заемат пост по-висок от този на чаки и ах-мени, но по-нисък от този на чиланите, които са били висшата прослойка на религията им - кардинали е сравнението с католическите.Наком (или ах-кин) се е ставало по заслуга, а не с връзки или по наследство (примерно кореняк софиянец не може да стане такъв).И от накоми следващата степен е била чилан, същите тези чилани които са направили 2 календара с точност до 12ти десетичен знак (грегорианския е до 9ти ), правили са хирургически операции, в това число и трепанация на череп, били са великолепни математици, астролози (знаели са орбитата на Венера, и единият от двата им календара е основан на нея, знаели са и за Сатурн, и са изчислили обиколката му около слънцето с грешка от 1 час), по техни проекти са били строени пирамиди огромни по размери, без практически да са чували за колело.Списъка с достиженията на маите е огромен, всичките им знания са били достояние на чиланите, накомите са били избирани измежду благородниците отличили се в битка, за да не може низшата каста на жреците да излъчи недостойни и страхливи (и прости и ограничени и задръстени ) хора, които да разполагат с тези знания.Моделът е много добър според мен.Накомите официално са жреци на слънцето, водещи на важни религиозни церемонии, и предсказатели на човешката съдба.Те са били прилива на мозък и смелост, с която се е обогатявало консервативното жречество, имало забрана да спортува и да се размножава.А това че религията им е била чудовищно кървава, не е самата истина.Ацтекската е била много по-жестока и безумно пълна с всевъзможни кланета за щяло и нещяло - изгрев слънце, залез слънце итн.
Ако добавя че точно маите, са културната брънка която дава на тази част на Америка календар, религия, постижения които будят възхищение и учудване и до ден-днешен, като няма доказателство да са наследници на олмеки и прочие еки, а е сигурно че от тях са възникнали и заимствали постиженията ацтеки, тласкали и всички други околни народности, то ето защо не виждам повод да се срамувам от това какъв прякор съм си избрал.Име-набор-sf-stz и прочие изгъзици ме възхищават до степен повдигане.А това че някой се е възхитил на себе си до степен в която да се рови из гугъл и да се търси, или да преравя блогове издирвайки какво се пише за него, мога да го нарека по-скоро диагноза.Явно доста съм наранил свобода-набора, за което хич няма и да се извинявам.А това че преди 9 години съм се впечатлил от тази каста хора, и имам оригинален прякор (не като пенка73), ме прави единствено доволен - извадил съм си главата от задника(нещо неприсъщо за разни задръстени елементчета), и имам нещо което ме различава от околният жмел, без да се правя излишно на аристократ защото баба ми била от Ючбунар, което е масовата диагноза из тия блогове.
Всичко което съм описал по-горе е вярно на около 75%, защото пиша на прима виста неща които съм чел преди почти декада, и не гарантирам че помня всичко коректно.Но в общи линии е точно така.Така че ако някой ще ми се заяжда за детайли - да не ме занимава излишно.Използвам случая да благодаря за превода, една полза да има теб в тоя ти живот спекъл ;-)
цитирай
6. rummi - и все пак, nakom, редно е да се извиниш
16.11.2008 11:15
като джентълмен на дама (макар че с призивите за "равенство" едва ли не между половете този тип поведение взе да избледнява).
цитирай
7. nakom - С цялото ми уважение към учтивият ти тон rummi
16.11.2008 11:21
Конфликта ми със Свобода-набора датира от много време насам, и неколкократно съм се извинявал за думи изписани, които съм сметнал че не са казани на място.За да се докарам до там че да я давам за пример по блога си, значи съм видял достатъчно за да ме отврати до степен, в която каквото и да е добро отношение се изключва по подразбиране.Ако ровнете назад в този блог, ще видите част от диалектиките ни.Но е безмислен труд разбира се.
цитирай
8. rummi - учтива съм, nakom,
16.11.2008 11:31
такава ми е природата.

не съм посещавала блога ти, защото от коментарите ти по други блогове разбирам, че се интересуваш от икономика и може би практикуваш - а това е област, в която съм абсолютно боса, ако не се смята, че като консуматор съм "жертва" на изявяващите се в областта. като при това гледам да подхранвам надеждите си, че някой ден в това поприще ще се появят хора, които не само разбират от материята, но са и достатъчно добронамерени и загрижени не просто за собственото си благоденствие, но и за добруването на по-широк кръг хора (като начало, на работещите за тях хора, например с осигуряване, условия на труд, регламентирано работно време и т.н.).

може пък един от тези хора и да си ти, знае ли човек :-)

така или иначе, не всичко на този свят е само икономика, само култура, само спорт и/или т.н. животът е по-богат от всички тези и дано да се намери място за всеки един от нас така, че да не си пречим.
цитирай
9. svoboda64 - nakom,
16.11.2008 11:55
Както вече обясних, случайно попаднах на "умотворението" ти, отправено към г-жа Димитрова. Една приятелка търсеше нещо по името ми и така попаднахме ... в тупик:)

Не бих имала нищо против, ако не беше избрал откъсите (копирани за краткост от нет-а), а би описал - накратко все пак:) - онова, което си имал предвид при избора си на прсевдоним. Откъсите, които си подбрал, настояват на кръвожадността и силата да се разправяш с другите. Което някак си много пасва на изявите ти из блог пространството-

Не разбирам желанието ти да се показваш груб, невъздържан и невъзпитан. Всички сме човешки същества и си дължим уважение, без да уронваме достойнството на другия. Не съм сигурна, че ти държиш точно на този аспект на съвременната цивилизованост. В края на краищата тя се практикува от една доста малка извадка от съвременното човечество.

Това с "произхода" не е мой проблем, но очевидно е твой. Не съм от София, нямам майка и татко аристократи или владици или партийни функционери:) Всичко в този живот съм си го постигала сама, често в борба с хора невъзпитани, но високо поставени:) Тъй че споко:) Освен това съм отгледала доста повече хора, отколкото разбирам, че си направил ти. Това го намирам за най-голямото си достойнство. А дали има "полза" от мен, не си ти "икономистът", който може да каже:) Нагледахме се на икономически гении, които ни вкараха в сегашната финансова-икономическа криза. И за да не го приемеш прекалено лично, само да ти спомена, че тази битка я водя предимно и най-вече в моето семейство (брат ми е "финансист":))))))

Съгласна съм с Руми, че животът е много по-пълноводен, ако човек не се отъждяствява единствено и само с професионалната си насоченост-изява. Затова и възмущението ми от теб е, че ме отъждествяваш с "даскалъка", което е само един от начините да си изкарвам хляба:)

Лек ден! И дано намериш собствения си баланс. Но не за сметка на други хора и харкането с тях.
А да чакам да се извиниш, е все едно да чакам от умрял писмо:) Ама знае ли човек? Може и да възкръснеш... за нов живот:)
цитирай
10. nakom - офффф айде пак се почна
16.11.2008 12:18
"Тя била нямала нищо против, стига да не били точно тия откъси".Тя може би би нямала нищо на против ако бях се кръстил "шматьосез" например.Ми съжалявам че имаш каквото и да е против.Много ми е тъжно ама това са фактите.Да си прочела нещо повече от Нора Робъртс, да си научила що е Наком, вместо да интерпретираш в свободно недомислие.
Не ме интересува какво разбираш, какво неразбираш.Ти си доказала че неразбираш доста неща, затова и не сядам да ти ги обяснявам.Всички сме били човешки същества - така е.Хора обаче, и човешки същества са две различни неща, не ми се влиза в диалектики.Приеми че си човешко същество.
С произхода не само че нямам никакъв проблем, ами мога да създам и голям проблем на тук лаещите твои симпатизанти.Знаем че не си от софия, преборила си се за жителство навремето.Ако беше от София, нямаше да пропуснеш да го натрисаш от всеки втори твой постинг, както от всеки ни натрисаш интелекта си, ерудицията си, семейството си,отегчението си да живееш в такава страна като чалгаристан итн.
Не знам на какви икономически гении си се нагледала, но тези които управляваха "интелектуалци" като теб, икономически са много добре.А по въпроса за битките в твоето семейство, спри моля те да ме занимаваш с този широко отразен въпрос.
Съгласна била, че животът бил много по-пълноводен, ако не я наричам даскалица.Е от доста време насам не го правя, изобщо не пиша, не те чета, не се занимавм с теб.ТИ го правиш, явно наранена.И не се грижи за баланса ми, смятам че съм го намерил.Престани с тия свекървенски навици да се ровиш из света на хората,и да им даваш акъли.Ако така се държиш и в семейството ти, нищо чудно че има войни.
И няма за какво да ти се извинявам, щеше да има ако беше драснала нещо като "много ми е неприятно че ме наричат така, този Наком е крайно неучтив" нещо учтиво.След пожеланието да мра в лайна, да чакаш извинение - меко казано си рядко тъпа.Ама много меко.Извинявам се когато на моята грубост, се отвърне с човещина.Аре и да не пишеш.
P.S И тези реплики тук, съм ги написал за да не вземе някой нормален човек (четат ли те такива изобщо???), да си помисли че верно съм някой кретен, който е полудял по кръв, да си реже пениса и прочие идиотизми.КОлкото и да не обичам да плащам данък обществено мнение, длъжен съм поне за тия които ще се заинтересоват да го обясня.Хората не са длъжни да знаят всичко, но да коментираш нещо което не ти е ясно, значи просто си тъп.
цитирай
11. svoboda64 - Напротив,
16.11.2008 12:31
Изчаквам те... да се изявиш:)
А ме доядя не за отношението ти към "мен", а за това към нищо неподозиращата г-жа Димитрова.
Но нейсе... От всяко дърво свирка не става.
А ти си пиши, пиши...
цитирай
12. nakom - Без съмнение само за това те е заболяло ;-)
16.11.2008 12:37
ти си толкова съпричастна към чуждата мъка, нещо като майка тереза си.И си прекрасна манипулаторка, чудесните ти отношения със семействотот ти го доказват напълно ;-)
Наистина не става от всяко дърво - свирка.Не се напъвай да духаш.Излишно е ;-)
цитирай
13. svoboda64 - Благодаря за сравнението, nakom:)
16.11.2008 12:51
А да си манипулатор не винаги е лошо:) Особено ако трябва да научиш някого на нещо: то е отдавна описана в литературата техника:) И да: семейството ми доказва това, че съм "прекрасна манипулаторка", защото те са винаги около мен и разчитат на съветите и "манипулативните" ми действия, за да има хармонично съжителство:))))

А съм дърво по китайския елементален (идва от елемент, а не от елементарен:) класификатор. Тъй че не се обиждам. Прочети там малко повече и виж за какво става въпрос:) Не само маите са дали цивилизация на света, която пък кой знае защо взела та изчезнала. Китайците са here to stay, може би защо са имали и Конфуций: един от най-големите социални манипулатори в човешката история:))))

Лек ден!
цитирай
14. nakom - ;-)
16.11.2008 14:28
Верно си дърво.И то голямо.
цитирай
15. svoboda64 - :)
16.11.2008 14:35
Мда... Но както е известно всичко е игра на контексти, а не на буквалности. А сърфирането из контекстите е трудоемко и изисква много предварителна подготовка:))))
цитирай
16. nakom - Между--------------------впрочем ;-)
16.11.2008 17:11
Наком има и друго значение.Препарат за лечение на паркинсон ;-).Полски мисля че беше.Много съм доволен от двузначността в този случай.Определено в спора с теб, второзначието звучи актуално ;-)
цитирай
17. svoboda64 - Много мисли, nakom:)
16.11.2008 17:20
А това е по-скоро симптом за болестта, която се опитваш да лекуваш:)
Бързината и точността на реакцията е свидетелство за зрялост. Но ти предпочиташ да виждаш нещата по друг начин:)))))
цитирай
18. nakom - ;-)
16.11.2008 17:24
Ади.Стига ти толкова внимание, ненаситнице ;-).
цитирай
19. svoboda64 - Наком,
16.11.2008 17:26
Просто чета в интернет и си пиша доклада. Ти си ми за забавление:) Чао!
цитирай
20. bamby13 - наБузлуджа по би му отивало
18.11.2008 16:24
;-)
цитирай
21. nakom - хихи
18.11.2008 22:32
ето я другата определение_цифрата.Явно тук ви е резерват хаха.
Ей бамби, ти цял живот ли ще си на 13 ;-).Или ще станеш на 16, от там направо на 64 ;-).Дълга нощ ще бъде
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3220467
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930