Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2008 15:55 - Има нещо гнило в Bg-то
Автор: svoboda64 Категория: Политика   
Прочетен: 2656 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 01.04.2008 13:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не съм Датският принц, нито принцеса. Нарочно пиша по европейски маниер (English) националността с Главна буква. Защото тя, националността, и до момента представлява принадлежност към най-голямата общност, която човек реално може да си въобрази. Като «въобразена общност». Някак си Човечеството ни бяга. То е абстрактно, разкъсано от проблеми и взаимоизключващи се териториални и бизнес интереси. Последната крепост на «въобразена общност» в Bg-то също ни ... бяга по ... тъч линията. Защото....   Какво ме свързва с мафиоти, отявлени убийци, разпределители на бизнес територии, рекетьори, сутеньори, чалга певачки и т.н. “оперативно интересни лица”. Чуйте ме добре: това са оперитавно интересните лица, защото те генерират ОГРОМНИЯ ДОХОД в голямата му част на тази нещастна територия, но не и държава, които по някакъв начин излиза, че допринасят за “небивалия икономически ръст” на икономиката. Не отявлено. А чрез пране на пари. Как е най-бързият начин “да приперем” – излиза, че е чрез ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ! Като финансираме:   *       предизборни кампании; *        спортни клубове и отбори (вж. откровенията на Едвин Сугарев! за действията на “лицето” под оперативно прикритие Алексей Петров - http://www.mediapool.bg/show/?storyid=137594; да говорим ли за лицето Манол Велев, неудобно свързано чрез съпругата си с ... Председателя на ДАМС?!, пък последният – Велев бил от онези, които спонсирирали БСП? *       като печелим държавни поръчки и превръщаме територията в разпарчельосана “частно-градска” – вж. www.chara.blog.bg; аз самата имам много “примери от стилажа” – както ги наричам, защото ги знам от определени “чиновници”, които нямат смелостта и... СРС-тата, за да го извадят “наяве”; *         като корумпираме всичко, до което се докоснем – децата и всички останали – чрез учебните заведения и онова, което не като “идеология”, а като “практика” – се насажда тамJ) УНСС (ТУ) – знам го от сина си – друг източник не ми и трябва! – “Дай ми 1000 лв (преди 4 години, предполагам мизата е по-висока в момента) и съм ... студент!” “Моят казус” приключи ясно и категорично. С един поглед. И собственоустният отговор на сина ми: “Знам. Разбрах. Повече няма да ме погледнеш, дори и да ми дадеш парите!”   Мога да продължа списъка с изрежданията. Като човек съм бързоподвижна. Движа се в много и всякакви среди. Донякъде това се дължи и на професията ми: трябва да обучавам... на английски. Световното наречиеJ Днес, някак си, никой не може да мине без него... Макар че самото то да не е достатъчно.   Онова, което не мога да направя, е да “предам културата”. Колкото и да обяснявам защо нещо е неприлично – DISHONEST (нечестно, непочтено), INDECENT (непристойно, цинично) – средностатистическият българин ти се смее и ти казва: “К’во от това, бе? Важното аз да съм добре, пък на Вуте да му е зле!» И аз... невзрачният там, нископлатен и нискостатусен «учител» - този, на когото му знае много балалайката и трябва/може лесно да му бъде запушена устата: «Като много знаеш, бе, защото си толкова ниско платен?!»!!! – съм поставен (а) в ъгъла да се срамувам! Вместо въпросните ни разпасани управници! Те ти дават рецептата:   - оздравителен/пречистващ ПРОЦЕС!   Ей, аланкооулу! Не знам коя майка те е раждала и кой баща те е възпитавал, но ако се държите така, както го правите в последните две седмици, просто ни е жална европейската и българската майка!   Питам се кой още трябва да дойде, за да обясни на бетонните «тикви» - явно Барозу не им е достатъчен! – че случващото се в д-вата Bg е не само НЕПРИЕМЛИВО, но и НЕПРОСТИМО от гледна точка на онова, което се нарича “европейски ценности”. Далеч съм от мисълта да Ви втълпявам “пропаганда”, но е факт, че в повечето европейски страни такава управленска “сган” не би била търпяна и ден, камо ли 2 седмици да мътят главите на всички българи с изявите си по медиите. Некоординирани, несмислени и върло манипулативни!   Вместо т.нар. “братя Галеви” да се снишат, “докато бурята отмине”, както навремето Тато съветваше съпартийците и съмишлениците си, те безпардонно и с цялата си “демократическа” наглост искат сметка от следователи и магистрати “да докажат вината им”, иначе са “невинни до доказване на противното”! Боже, боже, докъде го докарахме! Изметта да се бие в гърдите, че е “националноотговорна”! И че те, аджеба, а не въпросният Министър- “Запалка”, искали среща с него, а не той! - за да му предадат някаква много важна информация, отнасяща се до “националната сигурност”.   Покрусена съм и от състоянието на българската журналистика. Единствената телевизия, която не говореше с “езоповски” език и която имаше смелостта да назовава нещата с истинските им имена, по интелигентен начин, беше и е “Европа”! “Скат” не ги броим, щото и те... много популистки се заиграват!   Не мога да отмина обаче скудоумието “На 4очи”. За мен, да се покани Валерия Велева да коментира случващото се, е не по-малък “скандал” от всичко останало. И да чуя от “розовите устенца” и на двете дами (извинете, че принадлежа на същия пол, направо се чувствам длъжна да се “извиня”!) : “Сега да видим дали президентът ще се появи публично с въпросното лице, което е много близо до него. Това ще е знак. Както и обратното”!!!!  Ей, чували сме за скудоумие, за слагаческа преса/медия, ама това, на мен куртоазната, просто ми премина “границите”! Ще обясня как:   *     политиката е “мръсна” игра. Там сантименталности няма! Следователно не става въпрос за “на мен този ми харесва, пък онзи е...отврат”. Там има “cash & carry”. Тук обаче е тънкият момент, защото политиката е и “чувства”/”привързаности” към идеали, които никога не се ... реализират в действителността! И оттам... манипулацията на... “електората”! *        пресата/медията... е “петият елемент” (свързващият!) И те се изгавриха: имам предвид двете “достопочтени дами” на българската журналистика. “Ой, тук самото присъствие на някого... е значещо... за подкрепа... липса на подкрепа!” Това ли е важното, СКЪПИ ДАМИ?! Очевидно във вашите категории Е! Само че защото някак си между другото остана, че въпросното “лице” е един от – как да ги наречем? – “ковчезниците” (по настояване на анонимен, "ковчежниците"!) на БСП, доставящи “парите в партийната каса”???   Определено не обичам грубите изрази, но очевидно моментът е назрял да се псува с цялата цветистост на българския език. Думите в езика са, за да изразяват понятия и модалности, т.е. емоционалното отношение на говорещия към ставащото!   Този резил, който в момента като хора и “нация” (аман от “изкуствени” образувания, ама факт!) ни се стоварва на главите, Вие, УПРАВЛЯВАЩИТЕ, няма как да ни го платите! Дори да има и оставки, стигмата, петното върху нас остава! Защото в паспорта, ID-то, биометричното ново устройство, ще пише Bulgarian!   Срамувам се, че съм БЪЛГАРКА! Срамувам се, защото моят труд – вътре в страната и извън нея – се обезсмисля от действия като Вашите! Защото, колкото и да съм важна и коректив за децата и близките ми, някои избраха да Ви служат! Тук преминавам в друга стилистика, и ще го река по библейскому: “Избраха да служат на Мамона, а не на ХОРАТА!”   Срамувам се, защото не виждам, въпреки че и аз участвам в някакви нестройни кохорти на гражданското общество, нещо да се променя!  Че години от живота ми са безвъзрвартно “изядени”: не от неефективност на действията ми, а от неефективност на употребата им! Защото в Bg-то каквото е днес, никой не се интересува от гражданска съвест, а кой е “нарушил закона за класифицираната/служебната информация”. Познавам въпросния Закон. И се срамувам от него. Той изпраща Илия Илиев в “домашен арест”, защото си е позволил... да разкрие “държавни/служебни тайни”.   Обаче, без неговите “разкрития”, на ген. Танов и др., които може и да не са толкова “чисто човешки/граждански инспирирани”, нямаше да ги има днешните прения. И, о, ужас! Днешното съвещание при Министъро! – как да се изпозват СРС-тата! Вж. форума, той говори повече и от статиятаJ (Съжалявам, дакота се натуткам с домашните си задължения, в. Дневник промени за n-ти път приоритетните си статииJ) Но мога да ви презложа Юлиян Попов: http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=478375. Не защото особено го харесвам, но просто той дава онази «европейска преспектива», която балканщината ни трудно възприема. Да кажа ли като някои други «КУМОНОИДЩИНАТА» ни?   Трудно ми е, и очевдно все по-трудно ще ми става, да живея в «тази страна». Защото думата държава свършва до «държавния печат», който носят документите ми, и «химна», който се изпълнява в изключително тържествени случаи. Като например... да се награди някой мутра редом с наистина заслужили български и европейски, или световни граждани.   Ако не спре размиването на границите между «морално» и «неморално», ама не както го използват юристите, ми се ще не само вътрешно да емигрирам! Въпреки че съзнателният си живот го използвах да се боря за «политики» - онова малкото, в което съм професионално сведуща, като коректив!, а не за «политика» - онова голямото, в което всичко се превръща в едно голямо «ЛАЙНО».   Извинете ме за израза. Но куртоазията ми се изпразни от съдържание... преди много години. Когато се оказа, че:   - полковнишките жени (съпруги) ще управляват училище (и е ясно какво ще «въведат»J); -  националсти и председатели на малки националистически партии ще се бият в гърдите (човешки!), че най-големият «кяр» от политиканстването (участието в полическия живот) е, че са станали «член на борд»!   Аз отдавна загубих ума и дума! Не е от вчера, като моята приятелка ВЕРИНА  http://www.verina.vesel.info/   Питам се какво още ми е останало?   Веднага отговарям: да се гордея с децата си. Че не станаха наркотрафиканти (въпреки че имаха гаджета наркодилъри), че се опъват на всяка несправедливост, която by default ги прави “аутсайдери” (икономическо най-малкото!, а то в момента се оказва “всичкото”!) Не може и да бъде другоJ) Когато майка им най-после “склони” глава и каза: “Може би ще работя за “тази” държава”!” (Беше преди повече от една година) Просто Господ определи друго: тя, майка им, да види отново и пак цялата пошлост, която се разхожда в МОН-а (аз отдавна го наричам МамОНа): как “невръстни деца” (28-29 годишни) ще бъдат “избирани” на длъжност “главен експерт”, за да определят “политиката” по “Структурните и други фондове на ЕС” спрямо образованието. Не за друго, а защото принадлежат към основния политически кръг, гравитиращ около МОН – НДСВ! Как ще ме изпитват лица, които просто “чувам” как конструират фразата на английски в главата си! Които не знаят основните параметри на програмите! Уф, наистина, много се нагълтах с “политическа чернилка”. И някои ме обвиняват, че не съм “позитивна”!   А, де! Ела, брато, и бъди позитивен след товаJ!  Не съм луда, не проповядвам като Кандид “Това е най-прекрасният от всички възможни светове!” (Волтер) Може би е така, в един друг смисъл, за нас, дълбоко прегрешилите, но неосъзнали се!   Само че, аз не съм от тях, как’ Сийке. А ти?


Тагове:   BG,


Гласувай:
0



1. zari - Всичко, което един съвременик го интересува, има във Вашите постинги!
31.03.2008 17:22
Широко скроен човек сте! Със завиден интелектуален багаж!
Поздравления!
Но понеже разбирам, че нищо не Ви убягва от полезрението и ежедневието у нас, да Ви попитам, by the way,
дали сте виждали Доган в джамия?
Това ме интересува днес.
цитирай
2. svoboda64 - Не, zari,
31.03.2008 17:34
За лицето "Меди Доган", известно и под много други имена, не маго да "свидетелствам". За разлика от лицето Феим/Петър Чаушев, няма как да се оттегли:)Защото някой друг в ххх?, е определил политическата миза твърде високо. Там, за които в момента говорим, СА"недосегаемите":))

Мога да свидетелствам - косвено - за политическите му игри, за "завербуване на антураж". Слава Богу, близките ми на мен са били - по стечения на обстоятелствата ли? или поради моралната им система, която няма нищо определено с "религия" - предпазени да влязат в "капана":))

Т'ва, както казва sowhat , е друга бира:))
цитирай
3. artanis - не просто нещо
31.03.2008 17:48
всичко е гнило. Направо си е indecent :) Но не гнило като хубава ябълка за 5$, а някакси невзрачно, дребнаво и ... глупаво.

поздрави:
цитирай
4. svoboda64 - artanis,
31.03.2008 18:14
ПРиятелю, ние им позволихме това. Аз лично за себе си "свидетествам", защото мога да се изява по този начин:)) Аз и до момена не влизам в "разпри", защото са под достойнството ми, и така са ме учили: "По-умният винаги отстпъва!"

Ама ... не става! Трябва да влизаш в нелицеприятни разпри, да търпиш "бой" (питам се колко ли пъти?!), за да докажеш, че не това е "технияпт" свят. И няма нещата да се случват по техния начин:))
Просто на този етап, в кореспонденцията, ще кажа "стига". Не на живота си:)) Не спрямо всички друти, които трябва да го "изправяме на нокти".

Това ще продължи! Надявам се, докато съм жива!
цитирай
5. haralanov - haralanov
31.03.2008 18:59
С чувство за хумор-все едно аз съм писал този текст.А иначе сериозно-не бих могъл.Благодаря ви.Добре е,че ема хора като вас.
цитирай
6. svoboda64 - :)) г-н Хараланов,
31.03.2008 19:11
Не се чувствам "добре", ако само аз или подобните мен пишат такива постове. Този пост, както казва една от състудентките ми за нейни, ама е валиден и за моя, не е "най-добрият като стилистика" и други подобни куртоазни "глупотевини".

Представяте ли се разликата: някой - като нас - (аз и Верина, и други много може би:), се стремим да напишщем нещо, което не само е "истина", но е написано на най-възможния естетически език!:))))))))

А ние сме заляти от море... не само, на което му пука за някакви морални стойности, но така също и на езика, на който е изказано:(

Понякога се чудя какво правя "тук" (визирам blog.bg), но то така също се отнася и да държавата BG:)))

Поздрави, г-н Хараланов!
цитирай
7. artanis - svoboda64
31.03.2008 19:20
Не трябва да отстъпваш винаги. Добре е да знаеш какви са целите ти и да ги преследваш като се съобразяваш с другите играчи в един по-голям мащаб.

Миналата събота държах IELTS и ми направиха впечатление хората, които се явиха. Всички знаеха какво искат (да емигрират). Повечето работеха в изкуствата и науката. Имаше астроном, художник, пианист и изглежда бяха добри в това, което правят.

Нека те питам, какво става когато тези в долната част на пирамидата (дето плащат ДДС, ДОД, осигуровки и всичко, което им кажат) изчезнат? Пирамидата рухва :) Тогава тези с Бентлитата или падат от много високо, или взимат куфарчетата с пари и отиват в Чикаго да карат тирове.

приятна вечер:
цитирай
8. svoboda64 - :)) артанис,
31.03.2008 19:43
Има нещо за което си прав: по-умният не бива да отстъпва цял живот... винаги:)) Така или иначе така бях възпиватавана от родителите си (майса си:)) Самата тя в момента не го прави спрямо "парвенюто" в нашето семейство (снаха ни). В края на краищата всеки има право на ... съществуването си, ако има кой да му плаща баницата:))

Потресена съм от всичко ставащо. Майка ми би се изразила: "Аз не бях подготвена за ударите, които ще ми/ви бъдат стоварени" (тя говори в личен план:) Аз говоря в обществен, защото аз не само живея, но се и чувствам "обществена" личност (към момента вече нямам "лечен живот" - децата ми се големи, мъжа си го обичам "като брат":))

Това, което се случва в "в голямата полоса", мен лично много ме тревожи:) Не защото мога да повлияя:)) Вярно iancheff вчера го "цитираха" в новините на Канал 1, evgeni.todorov също, ама той пише за "за прехода":) И тук малко ми се размиват...опять новиние:))

Болезнена съм на тема "настоящи" и "бивши". зАТОВА СЪС ЗЪБИ И С НОКТИ СЪМ ДЪРЖАЛА МОИТЕ СОБСТВЕНИ ДЕЦА "ДА НЕ ПРЕНАДЛЕЖАТ НА НИКОГО", дори и на мен. Не знам дали си даваш сметка за какво самоотрицание става дума:) Защото всички сме себични. И мен понякога ме боли, когато същите тези деца ме "забравят". Но се радвам - дококото следя! - че те не забравят себе си и отношенията си с околните:))

цитирай
9. анонимен - ОТ ЦЯЛАТА ТАЯ СЛОВЕСНА САЛАТА Е Т...
31.03.2008 20:12
ОТ ЦЯЛАТА ТАЯ СЛОВЕСНА САЛАТА Е ТРУДНО ДА РАЗБЕРЕ ЧОВЕК КАКВОТО И ДА Е.ЗАПОЧВА СЕ С ЕДНО,СВЪРШВА СЕ С ДРУГО.СЛЕДВАТ МНОГОБРОЙНИ ЛИРИЧНИ ОТКЛОНЕНИЯ И ПОЯСНЕНИЯ,НЯМА НЯКАКВА ИЗЧИСТЕНА ТЕЗА НА АВТОРА.ТЕКСТА ТЕЧЕ КАТО БОЗА.МАЛКА ЗАБЕЛЕЖКА.ПИШЕ СЕ КОВЧЕЖНИК-КОВЧЕЖНИЦИ.А НЕ КОВЧЕЗНИЦИ.ДУМАТА ИДВА ОТ КОВЧЕЖЕ С ПАРИ.А НЕ ОТ КОВЧЕГ-КОВЧЕЗИ ЗА МЪРТВИТЕ
цитирай
10. svoboda64 - Г-н/г-гжа "неизвестни":))
31.03.2008 21:18
Вижте какво:)) По принцип "анонимният" в това "братство" е "враг:)) Защото предпочита удобството на аниномиността пред "заявената позиция" (лице):))

Тая цялата "словесна салата", както Вие е наричате, е просто, за да не назова "някои", поименно. Не защото не мога принципно. А защото човешки не мога да си го позволя:)) Някои от тях са ми били "близки сподвижници" и дори работодатели. Представете са какво е личното падение! Някои "случайно" съм ги срещнала, и не съм по-малко "попарена" от ... как да го нарека "гражданския им отзив":))

Благодаря Ви за напомнянето за производните "ковчег" - "ковчежник" - "ковчежници".

Аз и до сега вярвам на "чичко Фройд", който някога ни беше "забранен". Ако съм казала "ковчезници", сигурно това съм имала предвид, макар и да не съм го осъзнавала към момента на писането:) Да, за това става въпрос: "ковчезите на мъртвите" - независимо дали са живи или просто им се "източват" пари!

O tempora, o mores!
цитирай
11. templar - Чудесен текст!
01.04.2008 10:47
Поредния човек, на който му кипна. Аз също имах подобен избли преди време. Най-тягостното е липсата на перспектива как нещата могат да се подобрят. Аз не я дадох. Ти също. Ето защо писанията ни изглеждат като мрънкане. Може и така да е, но какво да направя, като не виждам истинска светлина в тунела. Разбира се, чинаги можем да си изсмучем нещо розово от пръстите в стил "мисли позитивно" и "доброто винаги побеждава" ама изглежда, че се уважаваме достатъчно за да не се лъжем...

Дали обаче, проблема не е в липсата на КАЧЕСТВЕНА алтернатива. Може би не е толкова важно да се появят много "различни" хора, а по-важно е тези "различните", които представят "другата България" да са наистина качествени. Може би проблемът ни е, че дори позитивните примери, които противопоставяме на чалгата са ерзац. Аз наистина нямам нищо общо с азисовците, но пък ако ще се опиташ да ми продадеш Юлиян Попов, Райна Гаврилова и "Червената къща"като "другата България" , само защото се държат възпитано, носят очила и си мият зъбите, някак си не се получава.

Трябва пламък за свещите (една книга на Лучников, която ако не си прочела, намери си я. Освен огромното удоволствие, което ще изпиташ, ще намериш и отговор на много от въпросите, които си поставяш). Нямаме примери на хора - пламък. Имаме само "запалката", а срещу нея, вместо пламък, имаме нарисуван огън от кичозна електрическа камина (Ю. Попов)

Поздрави,
цитирай
12. svoboda64 - Здравей, templar,
01.04.2008 13:05
Аз не знам дали имаме дефицит на "кадри" (под кадър, по-скоро разбирам професионална подготовка). За мен по-страшното е дефицитът на личности, на хора с принципи. Които, ако и да сгрешат в нещо, ще си направят изводите и ще се извинят публично, ако е необходимо. За да имат очите да продължат напред. Вместо това наблюдаваме непрекъснато люшкане в една или друга посока, което е продиктувано от кратковременен интерес - бил той политически или бизнес. Точно за това не виждаме, нито аз, нито ти, нито хората със сродно мислене, светлината в тунела. Защото няма и последователно обследване на тази пещера, в която сме попаднали. А го има онова - като във вица: "Напред! Ходом марш! ... и като стигнеш задънената улица/тунел, вместо да търсиш изхода "напред", следва командата: А сега-а-а ... кръгом! И пак напред!:(

Много отдавна ми беше казано, че сама - като единица - нищо не мога да направя. Затова съм търсела хора с подобно мислене на моето. За да установя - след месеци и години - че всеки един от тях се "измъква", че дели обществената работа на ..."лично изгодна" и такава, която не носи "лични дивиденти". И наблюдаваш с прискърбие как групичката се стопява, как оставаш сам накрая или с неколцина също толкова преуморени като теб от поемането на "общия товар", за сметка на по-лично предприемчивите:) И стигаш до изводите на деда ни Славейков:

НАРОДЕН

С идеали все боравих -
всичко друго смятах грях,
с тях и себе си забравих,
на света свят не видях.

Все за другите залягах,
трябва, казвах, тъй е ред,
свойте работи отлагах -
чуждите все по-напред.

Минах живот любороден,
със неволи бол и бол...
И личи, че съм народен -
гладен, жаден, бос и гол.

No comment...
цитирай
13. анонимен - не си права
03.04.2008 19:40
Виж сега по принцип съм донякаде съгласен с теб по въпроса че ни разплакват майката:) но трябва чесно да си признаеш че ти също си ги докарала на власт тези тъпи копчета дет я разплакват майката.................. как ли?
ми гласува ли за демокрация?
гласува е на ти демокрация
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................
а що се отнася до Барозу ли го каза берозо ли не моа му запомня на тоз педал именцето, та той е един от големите мафиоти но за щастие не в бг така че хайде да спреш с обидите що е морално според тъпите англо говорящи а?
цитирай
14. svoboda64 - Виж с'я, Анонимен,
03.04.2008 21:25
Аз просто нямам избор за какво да гласувам, ако си припомниш Чърчил: "Демокрацията не е най-доброто, ама засега по-добро не е измислено".

Пиночет не ща, а пък червено-пембяните барони още по-малко. Защото са прости или както народът им вика "прозди". На този свят най ме е страх от прост човек, защото с него няма как да се разбереш. То едно си баба знае, едно си бае. И това си е направо китайско мъчение.

Весел уийкенд, ми френд:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3219759
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930