Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2017 10:27 - АЗ НЕ ОБИЧАМ
Автор: vasisid7 Категория: Поезия   
Прочетен: 1585 Коментари: 2 Гласове:
9

Последна промяна: 04.04.2022 21:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

            Аз не обичам

Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.

Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак.

Владимир Висоцки 
Превод от руски: Румен Леонидов 

 

 

.

 

 

 



Тагове:   висоцки,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. shtaparov - Висоцки беше обичан и все още се цени ...
20.11.2017 21:15
Висоцки беше обичан и все още се цени от хората,които са имали възможност да го чуят докато беше жив. Той бе символ на съпротивата срещу режима по онова време- ако бе поживял,щеше да стане дисидент и в тогавашно,и в днешно време.
цитирай
2. vasisid7 - ВЕЛИК!
15.05.2022 09:24
Велик поет и музикант!
СИМВОЛ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vasisid7
Категория: Регионални
Прочетен: 824878
Постинги: 267
Коментари: 922
Гласове: 21069