Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2010 18:20 - За, против или... (уж за пушенето)
Автор: svoboda64 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2756 Коментари: 9 Гласове:
2



Всъщност много съм раздвоена по въпроса. Заклет пушач съм. Татко ми беше пушач. Пушач съм и за, пък и брат ми. Макар да не сме родени на една дата с брат ми, сме сиамски близназци що се отнася до пушенето. Обичаме вкуса на тютюна и миризмата му и вонята му и... всичката онази атмосфера, която кара пушача да се чувства човек далеч от всякаквата мисъл за собственото му здраве, пък и на другите. Ех, само да си нямахме мама-лекарка, която всекидневно да ни вгорчава живота с това... "Нали знаете от какво си отиде баща ви, пък и нали знаете, че някой трябва да ме гледа на стари години!" (Аз без вас един ден не мога да изкарам!)

Това с тютюнопушенето като социална угроза вече почва да ми идва малко вповече. Както и фамилна (кой ще гледа мама, ако ние се гътнем преждевнеменно:) Тя жената си е права, щото пенсионната система я е оставила на нас: при целия й трудов стаж (тук няма да зачеквам темата за "стойността" на професиите - ми лекар, е горката, как така досега не се е гътнала - те не устискват много, като знаем на какъв чанч бяха някога, пък и сега :) Ама тя си го иска от нас: деца сме й! Как да не се коси, че ние пушим и пием... Виж за внуците, донякъде е изтеглила дългата сламка: големият сам се отказа да пуши, малкият още го прави - надявам се със затихващи функции, защото спи над нея на двуетажното детско легло - няма как да я гледаме "мама" - на детенце се е превърнала! На нея хич не й харесва, да не кажа какви гири вдига и как ни разпарчельосва, че не се спавяме с "този" свят дето ги "святкат" оттук-таме. Та тя... не иска да ни "святкат", ама ако може... да им мимаме доходите.

Викаме й: Мамо, не става някак си. Не може хем да не мамим, хем душата в рая, хем - материален просперитет. Ама тя си знае своето: "Виж на приятелката Х как синът й успя без много-много да го стрелят". Ходи й разправяй, че на приятелката Х детето е в един кръжец, където не икономическите показатели са "верни", а "политическите". Мама се сърди. Но забравя как ги нарече тях на времето: "Не мога да Ви вляза в Партията, щото там приемате най-тъпите!". Мамо, как да ти го рекнем:) Ти им се надсмя на времето, пък сега искаш да си "уважавана". Тези двете не вървят заедно.... Не могат да те вземат щото си "умна и хубава", ама не "пушиш с тях" :)

Та пак се върнахме на пушенето. То е като масонството. И за това се карахме с мама. Тя вика, че тези са едни хубави хора, знаещи. Държащи "тайното знание". Ние с брат ми, пушещите, й викаме, че тези не са много арни хора. Ама тя пак своето си знае :) Защото ние знаем както е "брат отива при брата" (масоните). Та, понеже ние никога не сме били масони така и не можахме да се срещнем с "брат ми". Аз му викам, че е високомерен и нереалист, той ми вика, че съм абстракционист и нищо не знам от тази действителност. Ех, пък как не се срещнахме: нали сме брат и сестра, пък найвече "пушачи" :)

Цялата тази "несмислуща" смес я написах, защото много ме е напушило на смях. Пък и някога си купих карти Таро. Чета си ги всеки ден и всеки ден се чудя на дълбочината на написаното. Вярно е, че е еиносказателно и понякога е трудно да го отнесеш към себе си или действителността си. Но досега не са ме лъгали. За разлика от правителства, братя и други подобни :)

Ако се върна на началната си теза: благодаря ти, Боже, че съм пушач: тази ми грешност ми дава възможност да се свързвам с тези, които поне се опитват да бъдат мислещи! Дали ни се отдава? Не знам... Само знам, че не искам да бъда "праведна" в една съвсем сгрешена система. Защото тогава със сигурност ще знам, че съм се провалила...



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubara - И аз пуша- половин кутия на ден. По ...
10.01.2010 20:17
И аз пуша- половин кутия на ден. По едно време, преди два месеца, бях на три дена.-
цитирай
2. sowhat - ех
10.01.2010 23:06
че те разбирам, ммм
цитирай
3. svoboda64 - lubara,
11.01.2010 16:33
Едно от нещата, които мразя, е да ме контролират и да изземат правото да вземам свои решения. Особено с презумпцията за "мое добро" :)
цитирай
4. svoboda64 - sowhat,
11.01.2010 16:37
Дай да си попушим мълчаливо. Понякога в пушещо мълчание се казва повече, отколкото в която и да е една непушеща говорилня :)
цитирай
5. haralanov - Свобода...
13.01.2010 17:08
Ако искаш по-дълго време да си пишем,остави цигарите..)))
цитирай
6. svoboda64 - haralanov :)
13.01.2010 17:53
Когато започнат да ми пречат ще ги оставя :) Засега са ми залъгалката-биберон стегне ли ме много капата :)

А за писането... нещо не ми се пише. Чукче го е ударил на четене...
цитирай
7. анонимен - PPzRTtSRIquADnTk
25.05.2011 03:02
IJWTS wow! Why can't I think of thngis like that?
цитирай
8. анонимен - xiZvNzVWvTcPHzJTNl
25.05.2011 15:13
kCwLZV <a href="http://lxmzyuapotyk.com/">lxmzyuapotyk</a>
цитирай
9. анонимен - YetwEdselBP
31.05.2011 20:05
voumJV , [url=http://oavyqjusdpap.com/]oavyqjusdpap[/url], [link=http://ufofianujpyc.com/]ufofianujpyc[/link], http://meiruljlvtct.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3217090
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930