Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2008 12:58 - КАКВО СПЕЧЕЛИХ ОТ ТОВА, ЧЕ ОБАМА СТАНА ПРЕЗИДЕНТ?
Автор: svoboda64 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3837 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 05.11.2008 13:53


В чисто политическо-домашен план:  ами нищо. Не вярвам нашите главоци-политици нещо да се трогнат и променят правенето си на политика. Как да променят нещо в себе си, което не им се отдава, пък били те и набедени за „професионалисти” в тази област?! Единствено сега очакваме тези, които се броят  я за демократи, я за либерали да ни проглушат ушите, че видите ли, и те били за този курс на развитие на събитията.

В идеологически план, моята либерална душа ликува. Защото избирането на президент на САЩ „от боята” само по себе си е огромно постижение в придвижването на умонастройките на хората от повторение/бетониране на статуквото към търсенето на начини за неговото разчупване и промяна. Факт! Сега да видим как Обама ще издържи на напрежението да отговори на мечтите на хората за един нов свят с променен дневен ред и отваряне на статусните граници по-широко, отколкото досега е било възможно. Ако не го гръмнат междувременно, както просълзената ми майчица пророкува. Защото в негово лице (родения  на 4 август 1961) тя вижда нашето поколение, на родените през 60-те: децата на децата цветя. И в това, по някакъв начин, вижда и своята собствена реализация.

В съвсем личностно-организационно-материално краткосрочен и донякъде семеен план може би моят кяр е най-голямJ Хванахме се на бас с мъжа ми, че ако спечели Обама (за когото бях аз), а не Маккейн (когото поддържаше той), ще извърши всички довършителни ремонтни работи в къщата. Ха сега да видим какъв импулс ще му дойде от избирането на Барак(ата)! J A promise is a promise! Единствено ме притеснява, че по произход моят съпруг е българин. А както всички добре знаем, българите са царе на обещанията и заричанията, които впоследствие не изпълняват. Само че този път басът беше сключен в присъствието на свидетели. С други думи, мога да го осъдя за нанесени морални и материални щети, ако се отметне от уговорката!

Такива ми ти весели работи донесе Обама със своя избор за президен в нашето полушарие. По-шареничко и весело е някак днес. Надявам се приповдигнатото настроението да запази полъха си за по-дълго време...



Тагове:   Какво,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - да се похвалиш с довършване на ремонтните работи
05.11.2008 17:00
скоро.

иначе не им се бъркам аз на американците - да си избират когото щат.

и много ми се иска на нашите избори да има за кого да гласувам.


цитирай
2. svoboda64 - Румка,
05.11.2008 17:11
Ние на американцети няма как да им се бъркаме. Виж, за обратното, май не е вярно:)))
А с ремонтните работи... ще видим. "Когато му дойде времето" , както се изразява "мъдрецът" от МЪдрид:))))

В нашата кошара, освен вълци, друго няма. Не виждам как ще гласувам за вид, от който не съм, нищо че се броя парче-интеркултуралистче. Има култури, които със сигурност не искам да усвоявам:)))
цитирай
3. rumyrayk - да, разбирам я
06.11.2008 13:28
просълзената ти майчица... Вече и вицове има по въпроса. Ето:
Отива Обама на небето, пред портите го спира Свети Петър и го пита:
- Кой си ти?
- Е как кой, аз съм президента на САЩ!
- И откога ?!
- Има няма, 15 минути...

Поздрави!:)
цитирай
4. svoboda64 - Хубав виц, Руми,
06.11.2008 13:57
Показващ скептичността към извършената промяна:) И страхът, че тя няма да е дълготрайна...

Hi yourself! We'll see:)
цитирай
5. haralanov - Здравейте
06.11.2008 17:54
Май ние мъжете,бяхме за Маккейн!Не съм се обзалагал(щях да загубя)но Обама не е добър избор.Трудно ми е да го обясня.По скоро е на интуиция и предчувствия...След четири години ще знаем кой от нас е бил прав,кой крив!Верина не е права като споменава леко иронично името на Сара Пейлин...Нещата не стоят така.Нищо скандално не е ако кажа,че Барак Обама е популист,спечелил заради Световната икономическа криза.Не е въпрос и на ляво и на дясно...Щото във Франция си имат и десен популист.Маккейн не е човек на заучените жестове и театъра.Обамката ще е най-нелепия Президент,който Щатите някога са имали...Поздрави!
цитирай
6. svoboda64 - Здравей, Хараланов,
06.11.2008 18:41
Нямам много време за дълги обяснения, но всеки избор, всяко заемане на страна, си има своя предшестващ анализ, (емоционална) мотивация и интуитивни прозрения. В моите схеми на разсъждение няма нищо странно в това, че повече мъжете бяха за МакКейн (войник-ветеран, републиканец, демек консерватор на статуквото, наследник на разпадаща се империя). Мъжете в съвременния свят са по-консервативни като тенденция. Жените и младите хора - напротив: защото те търсят ново място под слънцето, а Обама им го предлага - поне като визия.

Много енергийни влияния - не само финансовата криза - благоприятстваха неговото избиране. Той е Лъв (роден да блести), високо образован, мулат (доказателство, че границите могат да се преодоляват, доре ако не могат да се размият:), не страда от предразсъдъци (вероятно поради житейски опит), смел е и не го е срам да показва, че не знае всичко, а разчита на екипите си и работата "в екип". Това и каза в речта с в изборната нощ: Аз ще си признавам грешките и ще искам да работим ЗАЕДНО за преодоляването на сегашната ситуация (обобщавам по смисъл).

Той е "блестящо изчадие" на епохата на Водолея, а на мен като Водолей това ужасно много ми импонира.

Въобще не смятам, че избирането му е грешка. То е закономерност. Защото светът напоследък наистина се задъхва да върти на празен ход. Може би сега е моментът за първите импулси за прескачането към следващата витка на спиралата:)

Поздрави!
цитирай
7. haralanov - Здравей Свобода,
06.11.2008 20:08
Засегна ме дълбоко!САЩ разпадаща се империя..?Подобно нещо не биха могли да кажат нито Суека нито Гоце.И какви ти тук Водолеи и Лъвове...Не ме разочаровайте с подобни планетни въздействия и,,енергийни влияния,,!Обама смел..?Всички популисти си приличат по това....
цитирай
8. svoboda64 - haralanov:)
06.11.2008 20:48
Моята цел не е да очаровам някого, а да разсъждавам спрямо всички отправни системи, които са ми достъпни. Знам, че повечето хора не се впечатляват позитивно от "зодии". Но астрологията е много сериозна наука... за тези, които я познават. Аз не съм точно от тях. Но съм прочела достатъчно, за да знам, и нещо... което Верина днеска ми припомни, макар някога аз да й го бях казвала. Ние сме в годината на плъха - годината на водача. И нови водачи ще се явяват. Но само онези, които могат "да яхнат вълната" на новото.

Епохата на Водолея е акроним за множество промени от радикален характер, които вече ни се случват. В този смисъл, Америка е разпадащате се Бушовска империя (визирам господството на военно-промишления им комплекс, не потенциал:). Може да се трансформира в друг вид "федерация" (и тук визирам Айзък Айзимов и описаното от него в поредицата му за "Империята" и "Фондацията" (федерацията)...

Тъй че споко:) Всяко нещо с времето си:)))))))

И една последна ремарка: Обама не е популист от нашенски тип, затова и популизъм не е точно онова, което прави. Ако наистина успее да задвижи мечтите на "масите", то тогава никой няма да може да стигне Америка:))))))
цитирай
9. анонимен - verina
06.11.2008 21:06
Драги ми Хараланов, писаха по едно време (по източници от щаба на McCain), че самият щаб на McCain спря милата Сара от това да прави кампания на финала, защото никой не искаше да чуе отново нейните външнополитически прозрения. Имам удоволствието доста отдавна да съм писала за урагана Сара и затова, че той предвещава бедствия: http://www.verina.vesel.info/?p=795
Да обобщя - не е достатъчно да прокламираш краен традиционализъм и да се бориш срещу абортите. Трябва да съумееш и да просветиш дъщеря си. Не е достатъчно да се тупаш в гърдите, че въплъщаваш ценностите на консервативна Америка. Трябва и делата ти да са изрядни. И не е достатъчно да да си жена, за да привлечеш "женския електорат". Налага се и да си умна.
Една от най-честите тези в близките дни по разни американски сайтове, е че с този избор за вице Републиканците са оскърбили идеята за интелигентна жена.
Ще се съгласите, че не Обама набута на McCain въпросната дама. Съвършено друг е въпросът, че щабът на Обама се възползва перфектно от тази слабост.
Никак не е изключено Обама да е популист. Само че това предстои да видим. Сега за сега каквото и да кажем ще са все спекулации.
поздрави. и не си губете времето да защитавате една "кадрова" катастрофа.

цитирай
10. haralanov - Здравей Свобода,
07.11.2008 21:14
Ще се конфронтираме май ние с теб!,,Да задвижи мечтите на масите,,..?!Може ли,,масата,,да има мечти..?И мечта ли е да ти е пълен хладилника..?Или някой друг да плати новозакупеното ти жилище..?Да не говорим,че т.нар.,,маса,,не е еднородна и няма как да има общи желания!Хей Свобода,или ти се промени за тази една година или аз!Ама тъй е като четеш в.Труд!Не се заяждам...Поздрави!!!
цитирай
11. evrazol - С Обама всички печелят
08.11.2008 21:09
Голямата награда на викторината - Боя за печка - щъркел.
Ама де ги сега онез печки и онез бои.
цитирай
12. анонимен - http://semkiibonbonki. blogs...
09.11.2008 13:57
http://semkiibonbonki.blogspot.com/2008/11/blog-post_09.html
цитирай
13. svoboda64 - haralanov,
10.11.2008 23:01
Проблемът не е "масата" в смисъла на Маркузе (едноизмерната тълпа), а в масата, която е статистическа величина, поне в онова общество - т.нар. средна класа. В момента "моето"/"нашето" общество не предлага нищо на средната класа, защото и отказва да я задвижва. Факт е, че така и не свикна с кАвичките ми, а те са знакови и значещи:)

Все още продължавам да се срещам с хора и все още продължавам да вярвам, че има и трябва да има "средна класа" - като буфер на всичките щуротии на либералния, либертариански капитализъм под формата на съвременен глобализъм. Достатъчно ми беше да прочета през уикенда МакМафия, за да си дам сметка, че нещата не са онези, които (не се иска) да са:) Противно е: дори мечтата на много хора, каквато се е явявала Америка, е въпрос на "сдълка с най-бърза възвръщаемост":) Тъй като не смятам да живея кратко, не искам и да имам краткосрочни инвестиции с хипервъзвращаемост:)))))))
Ако ме разбираш какво имам предвид. И въпреки това, Обама ми даде малко полет на фантазията и усещането, че мога да си помечтая:)
Поздрави

А и още нещо: прочети Вени Г. - "нашата Невена", тя горе се е индикирала чрез сайта си - http://semkiibonbonki.blogspot.com/2008/11/blog-post_09.html. Тя е изказала онова, което и ние с Верина по един или друг начин сме помисли и проговорили. Нещата не са черно бели, а за съжаление - глобалната политика е въпрос на сделка, а не точно на принципна идеология. Уви!
цитирай
14. svoboda64 - evrazol :)
10.11.2008 23:03
Остриумен както винаги:) Ех, наистина да беше щъркел! Но ще видим. Поживем... както казали руснаците. А и после както казали същите: Ce'est la vie!
цитирай
15. svoboda64 - Невенко,
10.11.2008 23:05
Права си. За другата страна на медала. И за това да не залитаме. Но понякога еуфорията ми се отразява толкова добре на самочувствието и визията, че ми се ще да продължи по-дълго. Като махмурлук с положителен знак:))))))
Поздрави!
цитирай
16. lamictal - Има незиблеми ценности (колкото и да не ми подхожда точно на мен да го казвам)
11.11.2008 21:59
Мисля, че неслучайно тия дни се върнах осмислено към Верина и Боди - всичко има смисъл, по дяволите... и тези две безукорно английски дами бог ни ги е пратил в убогата бг реалност, за да не се загубва идеята за Англия като опора, еманация и метафора на порядъчността.

финал на един <a href="http://semkiibonbonki.blogspot.com/2008/11/blog-post_11.html">текст</a> съвсем за друго. Или не съвсем.
цитирай
17. lamictal - lamictal съм Вени Г.
11.11.2008 22:17
извинявай, ама се заплетох с регистрациятае и с този юзърнейм стана. бих могла да прозра и ирония, но друг път.
цитирай
18. анонимен - verina
12.11.2008 03:34
Споко, всичко е наред. нека си починем малко и да се заредим с енергия за битки:);
Поздрави на всички.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3219182
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930