Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2008 01:43 - Великден в нас...
Автор: svoboda64 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2479 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 28.04.2008 01:44


Великден е ден не просто по християнския календар. Той е ден, когато семействата се събират. За да се пречистят от “шлаката”. Така се случи и у нас. Или поне у нас. Всъщностне не мога да гадая за другите семейства. Не изкуствения ден “прошки”. Ако е имало ден, в който има да си кажем “право Куме, та в очи”, винаги е било днешния ден.

Странно е как “чукането с яйцата” е било ден, в който да изразим всичките си сблъсъци. И да ги преодолеем в “пукнатините на яйцата”) Днес ни се случи чудо: големият ни син, чукайки се с чичо си, едновременно “пукнаха яйцата”: никой не беше “по-велик”. И те някак си го осъзнаха. Сблъскаха се и се разделиха като “равни”. И ние всички много се смяхме)

Това, което ни се случи изобщо, според мен беше “пречистване”. Разказвахме си около трапезата всички онези малки епизоди от живота на всеки, когато всеки един от нас е бил “малък”. Как сме били “смешни” – в собствените си очи и в очите на околните. Как сме били “жалки” – щото не сме били дорасли в “онзи” момент до собствените си или по-велики от нас “повели”. Как сме го преодоляли. Тогава. Или по-късно. Как това, въпреки моментната “омраза” – към себе си или към другите – не ни е попречило да простим и да продължим да се обичаме. Да бъдем заедно.

За мен лично това е ВЕЛИКО. И ние си напривехме за нас един ВЕЛИК ДЕН. И поне за един ден – като семейство – ГОЛЯМОТО (с родовете или поне с живите ни родители и братя) бяхме щастливи! Защото си прощавахме: на общата поминална трапеза! Защото се смяхме, над общите си грешки от миналото!

Утре ще се събудим в УЖАСА! И отново ще бъдем сами – донякъде Но този ден ще ни държи “живи”! Този ден ще ни дава “гръбнака”! Да сме се семейство. Заедно да преодоляваме трудностите. И въпреки временните “омрази” на деня, да продължим да се обичаме! Амин!

Неведоми са пътищата Господни! Дори когато събира “семейство”) Или “семейства”

П.П. Бях тръгнала да пиша друго, но “нета” го изяде. Явно не му е било мястото и времето. И въпреки това, ще ми се да спомена нещо, което пак е свързано с “родовете”, но се е отляло в моето рождено “име”. Аз се наричам СВОБОДА не само защото едната ми баба е имала името “Велика”, а другата “Станка”. Така са ми дали някакви “букви” от имената им. За това, че татко е лежал в “Беляне” хич и не искам да говоря.

Както съм и написала много преди време: “съществуването винаги има по-дълбоки основания”) Ако някой ме пита днес, без баща ми и майка ми какво са имали предвид, аз мога да свидетелствам за себе си: “Трябва да съм “Велика” без да бъда жалка, и трябва да мога да “устоявам” (да съм “С-танка”)

Днешният ден, редом с много други, отново ми припомни тази своебразна “клетва” от рождението ми. Трябва да “събирам” несъбираемите парчета. С любов, с много сарказъм и ирония, “со благо и со малко кютек”) С много самообладание, хъс и разбиране към онези, които “посмъртно не искат да проявят разбиране” към Другия
Днешният ден беше събирането в “моята/нашата” къща – на Водолеите. А пък ние по default обичаме всички хора, колкото и те лично да не се обичат или по между си да не се погаждат! Ей, Богу, направихме го par excellence!

Христос воскресе из мертвих! Както и моето семейство! Пожелавам Ви го и на Вас!
С обич (неподправена)


 


Тагове:   Великден,   НАС,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kliment - Христос Воскресе!
28.04.2008 01:52
Христос Воскресе!
цитирай
2. svoboda64 - Воистина воскресе!
28.04.2008 01:54
Поздрави, климент!
цитирай
3. thedarkangel1977 - по-големи букви нямаше ли ? :)
28.04.2008 05:14
по-големи букви нямаше ли ?
:)
цитирай
4. avangardi - Христос Воскресе!
28.04.2008 07:51
Здраве и живот ти желая, Боди!
цитирай
5. sowhat - Хистос Возкресе !
28.04.2008 08:26
Заради нас. Нека не го забравяме !
Продължавай да си себе си !
цитирай
6. roksolana - Христос Воскресе!
28.04.2008 10:37
Боди, това, което е вътре в нас, няма къде да ни избяга...Дори и ако случайно го поискаме...:)

Просветлени и слънчеви празнични дни!
цитирай
7. anastasiia - Христос Воскресе!
28.04.2008 11:12
Светли празници!
Да си си все такава...мислеща, искрена, пишеща!:)
Прегръщам те!:)
цитирай
8. svoboda64 - :) "Черният ангел":)
28.04.2008 12:12
Явно в 2 часа сутринта това е бил "нормалният" шрифт за мене:)
Христос Воскресе!
Поздрави
цитирай
9. svoboda64 - Илче,
28.04.2008 12:14
Воистина воскресе! За да ни напомня на всички, че всеки ден трябва да сме по-добри, по-човечни и по-борбени за истините си.

Здраве, веселие и живот на теб и близките ти!
цитирай
10. svoboda64 - Во Истина Воскресе, Ем!
28.04.2008 12:18
Светлина е, която да ни води, за да не забравяме за себе си и ближните си. Защото сме ЕДНО! Амин
цитирай
11. svoboda64 - Во Истина Воскресе, Ваня,
28.04.2008 12:21
Дано светлината, която ни гори отвътре, продължава да ни води!
Само че в Калифорния гори, а в Китай... пак влакови катастрофи... Радостта и мъката са орисани да бъдат родни сестри на този свят.
Поздрави
цитирай
12. svoboda64 - Асичка,
28.04.2008 12:23
Во Истина Воскресе!
И аз те прегръщам, сестрице изтъкана от звънък смях и танцуваща светлина!
Дано и твоите празници са изпълнени с простор и полети на доброто!
цитирай
13. elineli - Христос Воскресе:)))
28.04.2008 18:59
На теб,чудесна ,многолика и болееща.Бъди! :))))))
цитирай
14. svoboda64 - Во Истина Воскресе, Еl,
28.04.2008 21:00
Бъди и ти все такава "възкресна красота" с полъх на солен морски въздух!
Прегръдка:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3217036
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930