Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2008 22:11 - ПАРАДОКСИ
Автор: svoboda64 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1057 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 21.03.2008 22:30


  Днес минавам от потрес в потрес:) За кой ли път! Или аз съм луда, или съм попаднала в държавата на лудите, където: -         бивши царе могат да станат министър-председатели на република (макар и вече в графата “бивши”); -         бивши/настоящи агенти на ДС да са президенти и по всички етажи на изпълнителната, съдебната, законодателната, 4-тата (медиите) и 5-тата (ГО) власт; -         хора без трудов стаж и с ограничен умствен и емоционален багаж да стават министър-председатели и всякакви ръководни кадри, -         депутатите в НС да ги мързи да работят или да им се работи “цар” – някой друг да взема отношение вместо тях (parlare) и да гласува закони вместо тях... «в името на народа/хората» ?   Много ми е трудно, когато излизам в чужбина да обяснявам общата си потиснатост. Все пак не страдам от американски позитивизъм, основаващ се на редовното приемане на прозак:)   Родила съм се мислеща, емоционална и ужасяващо ранима, което крия под сериозна доза куртоазия. Ако от мен зависише, завинаги бих живяла с библиотеката и компютъра си – някога брат ми ми се присмиваше: “На теб ти трябва само един диван и твоите книги”, друг – мой състудент, който не можа да “преглътне”, че се влюбих омъжих за “друг” (= абсолютно неинтелектуален тип:)), ме заклейми: “Ти обичаш само книгите...” Може и да е било вярно... Но сега не е...   Обичам хората и затова живея сред тях чрез “най-презряната” професия, която съществува днес в Bg – учител/преподавател. Защо го казвам ли?   Защото днес и отново имам основанието да ... “вия”!   -         в сряда се видях с Верина, водих я при майка ми на консулт. Но по-важното беше – макар и за малко “да си продумаме”. Дори и да е в таксито. Та стана въпрос за наш приятел, мъж, учител – ние сме в средата на 40-те си години. Унизително е да си третиран като “студент” и да получаваш чисто между 350-370 лв. С всичките си професионални и интелектуални натрупвания, с всичките си изхабявания (телесни и нервно-психически), с целия си ентусиазъм, с който все още се отнасяш към подрастващите или не дотам младите. Знам какво ще кажете: нереформиран сектор:) Хайде холан: а кой точно сектор в Bg-то е “реформиран”. Мафиотският ли? -         Тук е мястото да кажа, че и аз работя за “чисто” толкова пари на месец. Защото не съм сама и има кой да издържа домакинството:) А пък аз да се занимавам с “човечеството” – както са кръстили компютъра и учениците/курсистите ми:) И въпреки това въпросът е принципен!   Ако на България са й излишни преподавателите и учителите, просто да вземат да закрият тези “длъжности” – те по принцип не са и много ясни – общински ли са, държавни ли са или са частни?!!! Аз в момента работя на частно, но не получавам повече от редови учител в училище. Дори по-малко: защото като работиш на граждански договор, вземат че не ти признават всичко – просто не “събираш трудов стаж”:)) Моля се да не доживея пенсионна възраст, че тогава ще взема да тегна на вратовете на синовете си... Пък виждам как е с майка ми (която все пак има 40 години “освидетелстван лекарски стаж”:)) . И не ми се ще да мина и това “горнило”:) Ама мен кой ли ме пита:))     Това, което днес ме извади извън равновесие, не беше как пак трябва да вържа всички сметки, да се изплатя към всичките безкрайни доставчици, пръвайдъри и всякая друга “сволоч”, да внеса погасителни вноски, и в същото време да изпълнявам европейската мечта (догонваща японската) – да спестяваш от залъка си. Беше...   Казус 1: Той всъщност е от вчера, но реших, че ще го подмина:)) Изпратих си CV-то на поредния си работодател, при когото работя на “честна дума”, за да обясня, че аз не съм “студентка” и поне да не ми плащат под... най-ниско възможната тарифа. Не че има съответна ответна “реакция”. Наясно съм, че... и те са “умрели”:)   Казус 2: Днес в основната организация (школа), с която работя, отивам и “снасям” всичко, което съм “свършила” не за себе си, а за тях – включително като “агитация и реклама”. Поне – този път – получих “благодаря”-то.   Черешката на тортата: Методистката ме “ухажваше” няколко дни: "Имаме един потенциален клиент, който иска да бъде обучаван на технически английски. Завършил е в Щатите, баща му е... Понеже ти си по-интелигентна... " Тук ще прекъсна. За да продължа с развръзката: тя знае, че аз негодувам от ниското заплащане. Многократно и на други съм цитирала Марк Твен. Не ме е страх да го цитирам пак, независимо за колко високомерна ще ме вземете:)) “Не можеш с държавен печат да чупиш орехи”:))   Не може(ш) ли? Можеш! Днес, тя ме посреща с думите: -         Да знаеш, че онази работа с техническия английски – няма да стане! Поисках му по-висок хонорар. Даже бях намерила и подходящия учебник. Но той се врътна и заяви: -         Моля? ТОВА ВСЕ ПАК Е БЪЛГАРИЯ!!!!!!!!!!   Е, ако това е България, май наистина... трябва да (си) ходя някъде другаде:) Ако аз (ти, който и да е, с квалификацията, моженията, стажа, пък ако щете с достатъчната "интелигентност") ще бъда "негърската" ненка за някой недорасъл син, който има парите ... да си купи трамвай, за да не ходи пеш... но не може да научи най-елементарното....?   

Просто се задавих от гняв... Моля... и простете:)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. timmyd - уф,
22.03.2008 09:24
МНого е неприятно това. Накрая ще стане като в Гърция - учащите да стачкуват, че нямат учители, които да ги обучават.
Аз пък ти пожелавам позитивност и светлина.
цитирай
2. svoboda64 - Тими,
22.03.2008 11:26
Аз съм позитивна в час: защото там действам:)
Когато изляза и се движа като гражданин из сокаците български ме лъхва на... такъв ужас, че бързам да се прибера къщи.

Вчера ми беше "организационен" ден и се по-нагълтах с чернилка... повече:)

Слънчев уикенд!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3212137
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031