Постинг
01.11.2017 10:57 -
В деня на Народните Будители...
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 1266 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 01.11.2017 11:02
Прочетен: 1266 Коментари: 4 Гласове:
2
Последна промяна: 01.11.2017 11:02
Благодаря ти, Боже, че:
- ме надари с добри учители. Хора, които бдяха и бдят над Живота и развитието ми!
- ме накара, защото аз не исках, да стана учител... да изживея и изживявам всичките мъки по собственото ми развитие - личностно, професионално и всякакво - за да мога да разбирам другите човешки същества и евентуално да им помагам в техния Път!
- ме направи уязвима и това ме кара да болея, често чрез себе си, за всички неправди и незащитимости, но да скачам всеки път, когато ценностите ни са в опасност от размиване и забвение!
- да обичам Другите и другите, често забравяйки себе си и семейството си, защото те са ми били дадени от Теб като "пасоми", за които трябва да се грижа, и да не изпитвам страх, срам или погнуса от дейностите, които трябва да извърша, докато върша тази деликатна, но толкова важна "мисия" - да ги обичам, уча и направлявам, а понякога просто да бъда до тях в тегобите, скърбите и трудностите им, рядко - в радостта им;
- ме направи на "посмешище" защото, когато изпитваш срам, никога не можеш да се възгордееш и да смяташ, че си повече от останалите!
Благодаря ти, Боже! Знам, че ме обичаш, както и другите като мен, защото иначе нямаше да ни даруваш със здраве и такива добри ученици!
Амин!
- ме надари с добри учители. Хора, които бдяха и бдят над Живота и развитието ми!
- ме накара, защото аз не исках, да стана учител... да изживея и изживявам всичките мъки по собственото ми развитие - личностно, професионално и всякакво - за да мога да разбирам другите човешки същества и евентуално да им помагам в техния Път!
- ме направи уязвима и това ме кара да болея, често чрез себе си, за всички неправди и незащитимости, но да скачам всеки път, когато ценностите ни са в опасност от размиване и забвение!
- да обичам Другите и другите, често забравяйки себе си и семейството си, защото те са ми били дадени от Теб като "пасоми", за които трябва да се грижа, и да не изпитвам страх, срам или погнуса от дейностите, които трябва да извърша, докато върша тази деликатна, но толкова важна "мисия" - да ги обичам, уча и направлявам, а понякога просто да бъда до тях в тегобите, скърбите и трудностите им, рядко - в радостта им;
- ме направи на "посмешище" защото, когато изпитваш срам, никога не можеш да се възгордееш и да смяташ, че си повече от останалите!
Благодаря ти, Боже! Знам, че ме обичаш, както и другите като мен, защото иначе нямаше да ни даруваш със здраве и такива добри ученици!
Амин!
Последното за "посмешището" не го разбрах.
Докато учих до 7 -ми клас бях силно увлечена от педагогиката. Изчетох всякакви книги за нея от "поеми" до учители по френски и хвърчаща класна стая. Почти бях взела решение какво ще правя. В гимназията, в пубертета настъпи обрат. Стигнах до извода, че училището е част от системата и целта му е да смаже личността. / между 1978-82 г /. Но винаги съм имала Учители. Вероятно това не може да се свърже с образованието. Те някак си сякаш светеха в празна стая. Имам и един уволнен Учител....
Трябва да има изход, задъненото положение, не може да няма.
цитирайДокато учих до 7 -ми клас бях силно увлечена от педагогиката. Изчетох всякакви книги за нея от "поеми" до учители по френски и хвърчаща класна стая. Почти бях взела решение какво ще правя. В гимназията, в пубертета настъпи обрат. Стигнах до извода, че училището е част от системата и целта му е да смаже личността. / между 1978-82 г /. Но винаги съм имала Учители. Вероятно това не може да се свърже с образованието. Те някак си сякаш светеха в празна стая. Имам и един уволнен Учител....
Трябва да има изход, задъненото положение, не може да няма.
Ще започна отзад-напред: ние (учителите, научните работници, лекарите) сме превърнати в "посмешища" - всяка една от гилдиите по отделни параграфи, но и като общо - няма да забравя един 12-то класник какво ми каза: "И като имате толкова висши образования, какво толкова имате, че... (не може да си платите обяда, примерно).
В този смисъл, ние сме превърнати в "посмешища", защото вършейки и настоявайки на това, което вършим, се оказваме в позиция "партер" - не ние можем да кажем кое е важно и значимо, защото онова, което те виждат е, че могат да си купят всичко без да правят нищо.... Единият вариант е: имат вуйчо владика, другият - ще затънат в кредити, за да си позволят лукса на момента. Никой не го е еня. Учителят в момента не може (чисто човешки и като сумарно въздействие) да се противопостави на "идиотията".... Просто повече не ми се коментира!
цитирайВ този смисъл, ние сме превърнати в "посмешища", защото вършейки и настоявайки на това, което вършим, се оказваме в позиция "партер" - не ние можем да кажем кое е важно и значимо, защото онова, което те виждат е, че могат да си купят всичко без да правят нищо.... Единият вариант е: имат вуйчо владика, другият - ще затънат в кредити, за да си позволят лукса на момента. Никой не го е еня. Учителят в момента не може (чисто човешки и като сумарно въздействие) да се противопостави на "идиотията".... Просто повече не ми се коментира!
Съгласна съм, че има такава нагласа, доста груба, че "парата" е всичко. Но целта все пак на живота каква е - "да имат" вещи или друго. Всички ние постоянно срещаме този тип мислене и дори в някаква степен се проповядва. Но има и други деца и родители все пак. Човек не може да определя себе си, мястото си, ценността си по мнението на един 12 класник. Това е абсурд. Е, аз бих му казала, че много скоро в необозримото бъдеще, хората без познание щеса никои и че това е временно положение у нас. Ако не го знаят родителите му, той ще го разбере на 30 години.
цитирайЖивотът е това, което ти се показва, което можеш да обемеш, често не чрез учителите си в училище, а чрез обкръжението си - т.нар. "подкрепяща група". Ако "обществото/медиите" ти обясняват, че няма нужда да учиш, да се трудиш, ако успехъг е "дойдох, видях, платиха ми големите пари, да Ви...", дали някога ще си помислиш за това, че си "тъп", необразован, социално зомби? Днес имаше протест на учените от БАН: кой точно ги подкрепи, че не разбрах....
цитирайТърсене
Блогрол
1. Дневник
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer