Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2017 10:57 - В деня на Народните Будители...
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 1263 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 01.11.2017 11:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Благодаря ти, Боже, че: 
- ме надари с добри учители. Хора, които бдяха и бдят над Живота и развитието ми!
- ме накара, защото аз не исках, да стана учител... да изживея и изживявам всичките мъки по собственото ми развитие - личностно, професионално и всякакво - за да мога да разбирам другите човешки същества и евентуално да им помагам в техния Път!
- ме направи уязвима и това ме кара да болея, често чрез себе си, за всички неправди и незащитимости, но да скачам всеки път, когато ценностите ни са в опасност от размиване и забвение!
- да обичам Другите и другите, често забравяйки себе си и семейството си, защото те са ми били дадени от Теб като "пасоми", за които трябва да се грижа, и да не изпитвам страх, срам или погнуса от дейностите, които трябва да извърша, докато върша тази деликатна, но толкова важна "мисия" - да ги обичам, уча и направлявам, а понякога просто да бъда до тях в тегобите, скърбите и трудностите им, рядко - в радостта им;
- ме направи на "посмешище" защото, когато изпитваш срам, никога не можеш да се възгордееш и да смяташ, че си повече от останалите! 

Благодаря ти, Боже! Знам, че ме обичаш, както и другите като мен, защото иначе нямаше да ни даруваш със здраве и такива добри ученици!

Амин! 



Гласувай:
2



1. syrmaepon - Последното за "посмешище...
01.11.2017 13:44
Последното за "посмешището" не го разбрах.

Докато учих до 7 -ми клас бях силно увлечена от педагогиката. Изчетох всякакви книги за нея от "поеми" до учители по френски и хвърчаща класна стая. Почти бях взела решение какво ще правя. В гимназията, в пубертета настъпи обрат. Стигнах до извода, че училището е част от системата и целта му е да смаже личността. / между 1978-82 г /. Но винаги съм имала Учители. Вероятно това не може да се свърже с образованието. Те някак си сякаш светеха в празна стая. Имам и един уволнен Учител....
Трябва да има изход, задъненото положение, не може да няма.
цитирай
2. svoboda64 - syrmaepon,
01.11.2017 13:53
Ще започна отзад-напред: ние (учителите, научните работници, лекарите) сме превърнати в "посмешища" - всяка една от гилдиите по отделни параграфи, но и като общо - няма да забравя един 12-то класник какво ми каза: "И като имате толкова висши образования, какво толкова имате, че... (не може да си платите обяда, примерно).

В този смисъл, ние сме превърнати в "посмешища", защото вършейки и настоявайки на това, което вършим, се оказваме в позиция "партер" - не ние можем да кажем кое е важно и значимо, защото онова, което те виждат е, че могат да си купят всичко без да правят нищо.... Единият вариант е: имат вуйчо владика, другият - ще затънат в кредити, за да си позволят лукса на момента. Никой не го е еня. Учителят в момента не може (чисто човешки и като сумарно въздействие) да се противопостави на "идиотията".... Просто повече не ми се коментира!
цитирай
3. syrmaepon - Съгласна съм, че има такава нагл...
01.11.2017 17:02
Съгласна съм, че има такава нагласа, доста груба, че "парата" е всичко. Но целта все пак на живота каква е - "да имат" вещи или друго. Всички ние постоянно срещаме този тип мислене и дори в някаква степен се проповядва. Но има и други деца и родители все пак. Човек не може да определя себе си, мястото си, ценността си по мнението на един 12 класник. Това е абсурд. Е, аз бих му казала, че много скоро в необозримото бъдеще, хората без познание щеса никои и че това е временно положение у нас. Ако не го знаят родителите му, той ще го разбере на 30 години.
цитирай
4. svoboda64 - syrmaepon ,
01.11.2017 22:13
Животът е това, което ти се показва, което можеш да обемеш, често не чрез учителите си в училище, а чрез обкръжението си - т.нар. "подкрепяща група". Ако "обществото/медиите" ти обясняват, че няма нужда да учиш, да се трудиш, ако успехъг е "дойдох, видях, платиха ми големите пари, да Ви...", дали някога ще си помислиш за това, че си "тъп", необразован, социално зомби? Днес имаше протест на учените от БАН: кой точно ги подкрепи, че не разбрах....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3208091
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031