Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2013 15:19 - Уязвяване до самия корен!
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 1911 Коментари: 0 Гласове:
7



 Едно от нещата, които наблядавам в последните емнайсет години е сриването на авторитета на всяка професия! Не знам дали точно това е "социалистически" патент, но фактът е, че всеки е многознайник на всяка тема, дори тя да му е точно... у лево и да не може да приведе два взаимно неизключващи се факта в стройна теория!

За България нещата са обясними: с всичките "калинки", които са ни накацали от 1944 година насам.  Последите просто бяха "римейк" на предишни преживявания!

Ужасно съм впечатлена и уязвена, и най-вече РАЗЯРЕНА! Спрете да ни обяснявате, че... ще получите най-висока професионалност ... особено БЕЗ ПАРИ... в най- "скъпите" сфери... ОБРАЗОВАНИЕ И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ!  Възмущението ми идва не толкова от "левите", колкото от "десните" (ако изобщо знаят на коя страна уринират, с извинение!) 
Най-СКЪПОТО в едно общество (или общност) е да работиш с "квинтесенция" на знанието. В интерес на истината, не само въпросните съсловия - лекари и учители - работят с такова. Разликата е, че: ТЕ ВЪЗПРОИЗВЕЖДАТ ЧОВЕШКАТА ПОПУЛАЦИЯ - физиччески и интелуктуално (духовно)! От десетелития ни се втълпява, че НИЕ (работещите в тези сфери) трябва да го правим за едното "мерси"  (за репутация!). Ако за репутацията съм съгласна, не мога да възприема, че НИЕ ще можем да възпроизвеждаме "най-доброто Себе си", ако сме оставени на хляб и вода :) Да, ама ВИЕ, обществото, искате да ни виждате ТАМ: ГУРУТА, без семейства и без материално битие, КОИТО САМО СЕ СТРЕМЯТ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО В ИЗЯВЯТА СИ :))) 

Това ми напомня на надписа на обратната страна на вратата на едного философа: Чудесно е да си отшелник в подножието на най-високия връх, но по-похвално е да работиш за РАЗВИТИЕТО НА ТОЗИ СВЯТ и да си далеч от всякакви "подножия" -;)

Пиша това, защото за първи път обяснявах на някого, че "няма да работя без пари", в метафоричния израз: "да работя за паничка ориз"! РАЗЯРЕНА СЪМ! Напротив: в голямата част от съзнателния си живот работих "за ползу (на)роду". Семейството ми тънеше в мизерия и аз възприемах, че това е "отредената ми съдба"! Да, правех го, докато не осъзнах, че обществото е преминало в "друг модус": че ти си "толкова" колкото "ти плащат" -;) Дълго време смятах, че "обществото" ще се "осъзнае" -; ( Отнюдь! Отделни индивиди решиха, че... образованието, точно!), скоро няма да се реформира -;) Защо ли? (Кому е необходимо това?!) Сега, както и преди, съм "екстремист" - това мога, това правя! Работя за тези, които ще ми плащат... а аз ще изработвам "аутсайдери".... нещото, в което винаги съм била добра, от момента, в който си написах първата дипломна работа -;)



Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3211933
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031