Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2013 23:54 - "Управлението" като такова -;)
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 2503 Коментари: 4 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Има една максима: Човек, който не може да управлява себе си, собствения си живот и семейството си, иска да управлява живота на другите ("далечните други"), защото така се чувства значим.

Онова, което се случва в БГ-то в момента е перфектната илюстрация на горното. Печална илюстрация! Мен, обаче, не ме занимава личната несъстоятелност на този или онзи до момента, до който той/тя не иска "да влезе" в дома ми... чрез телевизора, лобистките закони, които приема, чадъра, който отваря над този или онзи, защото... някой трябва "да придобие извънмерна печалба", приемана за основата на "капиталистическото устройство на икономиката и обществото" -;) 

Съжалявам, Водолейското в мен (а пък вие щете или не щете сте вече в Нашата Ера) не приема "безумието на себичността": било то "управленска" (Аз мога "да управлявам"), било то "бизнесменска" (Аз мога да "придобивам"), било то... просто... "Аз искам/настоявам да е така, защото на МЕН така ми е УДОБНО" -;) Наблюдавам на "най-ниско, редовочовешко ниво" как себичните изисквания, насочени към удобството на ЕГО-то се разпадат, защото "групата" има друга динамика и "изхвърля" всеки, който реши "да се направи на интересен" за сметка на просперитата (успеха) на ГРУПАТА. Знам, че живея в ПАРАЛЕЛЕН СВЯТ, просто защото се занимавам с "бъдещето" - "образо(У)ванието" -;) И се радвам, че мога да наблюдавам "кълновете", както и да участвам в отработването на "здравите механизми" за защитата на ОБЩОТО!

Та, в този контекст, случващото се в БГ-то е "пред-агонията" на политическото, преди да бъдат намерени и отработени автентични механизми за защита на ПОЛИТИЧЕСКОТО ТЯЛО, разбирано като НАРОДНОТО (НАЦИОНАЛНОТО) ТЯЛО. Отвън "политиканските" котерии, които днес, а и в миналото са се наричали ПАРТИИ (защитниците на "частните интереси" ). 

За разлика от много други, си направих труда да уча много - формално и неформално. Част от образованията си незавърших, т.е. не "написах мастит труд" под формата на никому ненужна и от никого непрочетена "дипломна работа", "магистърска теза", просто защото "мъдруването над думите" правя всеки ден "в час" -;) И тези, които обучавам, знаят, че е много "по-ценно", отколкото да бъдат в който и да е друг час. Но... не бих могла да го правя, ако не бях се подложила "на всичките обучения", в които са вложени огромни (за стандарта ни) средства като пари и лично време (в което просто бих могла "да изкарвам пари" за семейството си -;) 

Та... в този ред на мисли, които изглеждат леко "объркани" ... основната теза е УПРАВЛЕНИЕТО. На всяко ниво става въпрос за едно и също: УПРАВЛЕНИЕ НА РЕСУРСА. В политиката "управлението на ресурсите" номинално означава: разпределение на начилния ресурс за поддържане и РАЗВИТИЕ на обществен организъм - община, държава, съюз (Европески, дори -;) Обаче, когато става въпрос за "обществен", се намесва един параметър, неовладян достатъчно от сегашните напиращи за управляващи: "абстрактността" на "големите тела" (община, държава, съюз от държави), за които колкото и да са "обучавани"  - в университетски или рабфаковски курсове - управленците свеждат до "семейно управление". В този смисъл "мафия" е най-близкият им модел и те... май нямат друг избор, освен да "прилагат познатото". Което означава "усвояване/отклоняване на ресурса" към собствените джобове, а не към обслужване на "обществената нужда-идеал" -;(

Прехождайки обратно, от "общото към частното", но в друг смисъл, на онзи основен идеал на либерализма (да не кажа либертарианството), онзи, заради който искахме "да сменим системата" (безогледния социализъм за безогледен капитализъм) .... след 23-4 години "преход" се намерихме в средата на НИЩОТО! Защото "общото" между предишното УПРАВЛЕНИЕ и сегашното е в БеЗОГЛЕДНОСТТА! Човек, който не се оглежда, е лишен от виждане и визия! Общество, което прави все това е обречено на повторение на същото! Ние направихме най-лошото: сменихме едни кумири с други, но и двата вида кумири приемаме/приемахме БЕЗКРИТИЧНО! Няма такъв вид "управление", просто "няма" -;) 

Сега "Народът" иска управление по исландски модел! Добре! Но първо, трябва да сме наясно, че Исландия е "остров покрит със сняг и лед", т.е. никой (никоя глобалистка сила) не иска да го "глобализира"  - което е другата дума за безогледна приватизация-;) Ние сме "сърцето на Балканите" и към нас винаги е имало безкрайно много "имперски апетити" - едно, че сме "геополитическа хапка" - който "ни владее има георопилитеческо превъзходство" - да заплашва други (защото ние не можем, пък и не искаме сами по себе си, но сме "продажни" -;) , после сме "плодородна земя, все още почти "девствена", т.е. почти незамърсена от ГМО, тежки индустриални/химически производства... Ми що да не ни... "завладеят" -;) И, не че през историческото си развитие не сме "били завладявани", но никога "толкова отвътре+! 

Мъчно ми е за България: най-много обичам тази земя от всички други. Не само я познавам като история, език, литература и култура, но и като "манталитет". Онова, което повечето ми приятели плюят, е нещото, което пък аз най-много тача - българите, обикновеният "прост" българин е изключително "мъдър" човек. Той "крои капа" на всеки, не вярва на никого (така и трябва!, преди някой да е доказал противното, т.е. "да му се вярва") , рядко "трудолюбов" - частнособственически придобива каквото може да докопа -;), възпитава децата си "до дупка" - или поне беше преди "либерализацията на пазара за деца" (ужасТ, но това е Европейска уйдурма, при това от рода на "Пътят към Ада е постлан с най-добри намерения). България в момента е "объркана" заради различните си "центрове на управление" или по-точно - заради лицемерието, което е най-добрият начин на "управление" - България или Европа, Европа за България, България срещу Европа, Европа срещу България и все по-малко (със заглъхващи овации) - България за Европа. Знам, че не ме четете "внимателно", ама това не е само "българска" черта, тя е "европейска" - колкото по-повърхностен и пропаганден, толкова "по-харчещ се". Ми, просто "начин на управление" -;)

И все пак, да се върнем на основното: мнозинството от българите, родените в тази земя, сме "стари души". Дошли сме да се научим "да се самоуправляваме" -;) Това, което никое държавно, нито което и да е вселенско училище ще ви "заяви" пред скоби е, че сме дошли "да се борим" в един свят редом с най-големите пръстъпници и откроевени "идиоти". Да, това е изпитанието -;) Що не сме така готови, така както при раждането си? Забравихте ли защо искахте да се родите тук или... като мен, ако може, да забавите с "два земни дни" раждането си -;) 

Почти 50 години вече се боря с едно и също: как да се "самоуправлявам", да не се поддавам на глупостите и щуротиите на околните, да не се поддавам на собственото си отчаяние, гняв и отмъстителност. Ужасно е ТРУДНО! Когато бях тийн и за първи път осъзнах отговорността и глупостите, които върша, се опитах да се самоубия... с аспирин :) Изглежда смешно, но може да има ужасни последици -;) После преминах през други много по-унижаващи достойнството ми "глупости", защото бях направила "грешните избори". Но всичко това ме научи... как да "управлявам" Живота си. Колкото и да не мога да разкривам личните обстоятелства на случилото се, мога да споделя извода: ЧОВЕК ИЗЛИЗА ОТ ИЗПИТАНИЯТА ПО-СИЛЕН, САМО КОГАТО Е АБСОЛЮТНО ЧЕСТЕН КЪМ СЕБЕ СИ И ДРУГИТЕ!

Ако аз мога да го приложа към собствения си живот и отношенията си с другите, приемайки "личните загуби", но запазвайки личното си достойнство и смисъла на съвместния живот, не наблюдавам това да се случва с обществения ни такъв! Нещо повече, ще кажа, че се опитах да се държа така и "навън". Оказа се, че това е изключително пагубно, но не "за мен", а за "обществата" (общностите), в които функционирах, а може би... дори и днес :) Този вид "управление" на Живота: Бъди истински, бъди искрен, бъди точен, бъди несебичен (алтруистичен), "умри, но изпълни" дадената дума е нещото, което и днес ме ръководи. Така възпитах децата си, така "бичувам" и дадените ми "на заем" деца - обучаемите. Ако нааучат от мен основите на Управлението, ОК, ако ли не - ще кажа просто: Аз изпълних задачата, но не съм отговорна за крайния резултат :))) Колко "различно" от който и да е "проект" - държавен, наддържавен, неправителствен или какъвто и да е ;)

Споменах ли, че "мразя" названието "Проект" в какъвто и контекст да е споменат?


:))))))







Гласувай:
12



1. mvls - Прекрасно написано и наистина т...
22.02.2013 06:52
Прекрасно написано и наистина трудно се чете "внимателно".
цитирай
2. syrmaepon - Но все пак се опитваме ,докато четем да внимаваме ))
22.02.2013 07:46
Хората имат силата да убиват хубавия смисъл на думите )) дори и да заменим думата проект с друга ,важни ще бъдат действията на хората - стойностни или не.Обаче си има хубава българска дума за проект - начинание
цитирай
3. svoboda64 - Ми, сори - за притесненията на "читателя", де :)
22.02.2013 12:33
mvls написа:
Прекрасно написано и наистина трудно се чете "внимателно".

цитирай
4. svoboda64 - То и на английски има една хубава дума и тя е 'enterprise', но загуби " силата" (вибрацията) си -;)
22.02.2013 12:34
syrmaepon написа:
Хората имат силата да убиват хубавия смисъл на думите )) дори и да заменим думата проект с друга ,важни ще бъдат действията на хората - стойностни или не.Обаче си има хубава българска дума за проект - начинание

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3216991
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930