Постинг
14.12.2012 12:51 -
Самоизземането от социално-политическата реалност... условието да се чувстваш "щастлив" и "самодостатъчен"
Тези дни най-различни мисли чувства и мисли бушуват в душата ми. За емнайсти път откривам, че всеки един от нас е генератор на промяна, но... трябва да бъдат изпълнени две условия:
- целеустременост, надхъвляща тясно-егоистичните параметри и обикновено конкретно насочена към "осъзнаване на група, респективно на отделния индивид в рамките на групата";
- абсолютна честност и откритост във взаимоотношенията, дори когато първично "ти се сърдят" и ти потенциално си застрашен от "изяждането на калая", но с ясното съзнание, че това може да "изчисти позициите" до степен да е ясно как и кога могат да бъдат постигнати целите :)
Признавам, че последно така съм се чувствала преди настъпването на Новото Хилядолетие. Тогава бях заобиколена от "същности" - възрастни и деца, които действително търсеха и се стремяха към постигането на "цели" - често твърде абстрактни, за да се харесат на някои, "които ги интересуваха моменталните печалби и парите/властта". Тогава работех за "без пари" - номинално, буквално и относително. Това не ми пречеше да се чувствам "значима", точно поради социалната функция, която изпълнявах "неноминално" -:) Каквото и да ми се случва сега, е само "бледа надежда", че нещо може да бъде променено макар и на индивидуално, микрогрупово ниво. В онези години, преди настъпването на 2000 си мислех, че имахме достатъчно сили, интелектуален, емоционален и волеви потенциал... за да постигнем ПРОМЯНА... в рамките на "системата" -:))
Дванадесет години по-късно, с целия си арсенал от "неуспешни опити" да срутиш Стената с глава :) - Кой знае защо някои си мислят, че Берлинската стена наистина е "паднала"! - стигнах до извода, че е по-лесно... да "обучавам сапьори", които да я взривят :))) При това не "отвън", а "отвътре" -;) Преди само съм подозирала каква е "силата" ми и защо ме "гонят" от Общообразователната система. Поради младостта, която е другото име на уязвимостта и "влагането" във всяка кауза, изискваша твоето потенциално и реално отношение, не виждах как бяхме реално или задкулисно използвани: "реално" като ни размахваха знамето на "страха" (Няма да си напишеш оценките си (в дневника), но ще те уволня - при първите ни бунтове под сурдинка в далечната 1996/1997), впоследствие - Не можеш да "преподаваш" нещо встрани от "учебната програма", особено ако чрез това "внушаваш" морални и етически категории, които изискват и почитат личната позиция, отговор чрез аргументите на разума и сърцето, несъглашателство с когото и да било на основата на "роднинска, приятелска или колегиална основа", изкривяваща Правдата... заради тясни лични, колективни или партийни "основания" -:;)
Намирам България за едно от "наи-истинските" училища: живтотът ти е толкова суров, че ако "не се научиш, загиваш" - буквално, морално и интелектуално! Тук, за разлика от ВСИЧКИ ДРУГИ МЕСТА трябва да достигнеш поне до "Magnus Major/"Senior", за да "оцелееш като човешко същество". А това е наистина МНОООГООО....
Но аз пак се "отплеснах", а исках да кажа нещо съвсем простичко: за да вършиш "невидимата" си работа на Магьосник - в смисъла на съзнателно, целенасочено променяне на действителността само или ПРЕДИМНО със силата на мисълта и целеполагането, ТРЯБВА ДА СЕ ИЗЗЕМЕШ от съвременната тясно локална или глобална "соицално-политическа реалност" - Матрицата, която ти се налага, а се налага и на другите :)
Това, което на два пъти откривам: въднъж в края на миналото хилядолетие, сега втори път - 12 години след началото на новото: МОЖЕШ да промениш МАЛКО, МНОГО И/ИЛИ ВСИЧКО! Само че трябва да се задоволиш с "микропериметъра" си и да викаш "ура" ако поне 70 % са те чули и те "следват" -;) Проблемът е точно и ясно формулиран: НЕ ОБЕЩАВАМ НИЩО: ВЛАГАМ ВСИЧКО! Ако за възрастните това не е "въдица", то за "малките" е! Те са родени с ентусиазма да правят, експериментират и ... евентуално следват, но САМО ТОЗИ, който много честно ще стои редом с тях във всичките им перипетии, ще им обяснява какво е "добро и зло" (според собсвените си критерии), ще позволява "тяхната гледна точка", но само като равностойна и подлежаща на контриране, ще "играе" с тях, когато им е дошла музата да си "играят", но и винаги ще им стои като КОРЕКТИВ :)))
Ако трябва да си отговоря на въпроса: защо продължавам да изпълнявам "презряната роля" на учител, то е: защото МОГА ДА СЕ ИЗЗЕМА ОТ СОЦИАЛНОІПОЛИТИЧЕСКАТА РЕАЛНОСТ и да накарам "малките" да ме последват в един свят на идеи и можения, които са "принципно нужни" на този свят, но по-често "ругани", когато някой ги притежава -;) Иронията е, че аз обичам най-много учениците си, които "НАРУШАВАТ ПРАВИЛАТА". Защо ли? Те най-добре ще разберат... на какво всъщност ги уча! Защото вече са "развили чувствителността за Несъвършенството на Този Свят" :)
Хубав ден! А и още по-хубаво Утро, което се задава!
- целеустременост, надхъвляща тясно-егоистичните параметри и обикновено конкретно насочена към "осъзнаване на група, респективно на отделния индивид в рамките на групата";
- абсолютна честност и откритост във взаимоотношенията, дори когато първично "ти се сърдят" и ти потенциално си застрашен от "изяждането на калая", но с ясното съзнание, че това може да "изчисти позициите" до степен да е ясно как и кога могат да бъдат постигнати целите :)
Признавам, че последно така съм се чувствала преди настъпването на Новото Хилядолетие. Тогава бях заобиколена от "същности" - възрастни и деца, които действително търсеха и се стремяха към постигането на "цели" - често твърде абстрактни, за да се харесат на някои, "които ги интересуваха моменталните печалби и парите/властта". Тогава работех за "без пари" - номинално, буквално и относително. Това не ми пречеше да се чувствам "значима", точно поради социалната функция, която изпълнявах "неноминално" -:) Каквото и да ми се случва сега, е само "бледа надежда", че нещо може да бъде променено макар и на индивидуално, микрогрупово ниво. В онези години, преди настъпването на 2000 си мислех, че имахме достатъчно сили, интелектуален, емоционален и волеви потенциал... за да постигнем ПРОМЯНА... в рамките на "системата" -:))
Дванадесет години по-късно, с целия си арсенал от "неуспешни опити" да срутиш Стената с глава :) - Кой знае защо някои си мислят, че Берлинската стена наистина е "паднала"! - стигнах до извода, че е по-лесно... да "обучавам сапьори", които да я взривят :))) При това не "отвън", а "отвътре" -;) Преди само съм подозирала каква е "силата" ми и защо ме "гонят" от Общообразователната система. Поради младостта, която е другото име на уязвимостта и "влагането" във всяка кауза, изискваша твоето потенциално и реално отношение, не виждах как бяхме реално или задкулисно използвани: "реално" като ни размахваха знамето на "страха" (Няма да си напишеш оценките си (в дневника), но ще те уволня - при първите ни бунтове под сурдинка в далечната 1996/1997), впоследствие - Не можеш да "преподаваш" нещо встрани от "учебната програма", особено ако чрез това "внушаваш" морални и етически категории, които изискват и почитат личната позиция, отговор чрез аргументите на разума и сърцето, несъглашателство с когото и да било на основата на "роднинска, приятелска или колегиална основа", изкривяваща Правдата... заради тясни лични, колективни или партийни "основания" -:;)
Намирам България за едно от "наи-истинските" училища: живтотът ти е толкова суров, че ако "не се научиш, загиваш" - буквално, морално и интелектуално! Тук, за разлика от ВСИЧКИ ДРУГИ МЕСТА трябва да достигнеш поне до "Magnus Major/"Senior", за да "оцелееш като човешко същество". А това е наистина МНОООГООО....
Но аз пак се "отплеснах", а исках да кажа нещо съвсем простичко: за да вършиш "невидимата" си работа на Магьосник - в смисъла на съзнателно, целенасочено променяне на действителността само или ПРЕДИМНО със силата на мисълта и целеполагането, ТРЯБВА ДА СЕ ИЗЗЕМЕШ от съвременната тясно локална или глобална "соицално-политическа реалност" - Матрицата, която ти се налага, а се налага и на другите :)
Това, което на два пъти откривам: въднъж в края на миналото хилядолетие, сега втори път - 12 години след началото на новото: МОЖЕШ да промениш МАЛКО, МНОГО И/ИЛИ ВСИЧКО! Само че трябва да се задоволиш с "микропериметъра" си и да викаш "ура" ако поне 70 % са те чули и те "следват" -;) Проблемът е точно и ясно формулиран: НЕ ОБЕЩАВАМ НИЩО: ВЛАГАМ ВСИЧКО! Ако за възрастните това не е "въдица", то за "малките" е! Те са родени с ентусиазма да правят, експериментират и ... евентуално следват, но САМО ТОЗИ, който много честно ще стои редом с тях във всичките им перипетии, ще им обяснява какво е "добро и зло" (според собсвените си критерии), ще позволява "тяхната гледна точка", но само като равностойна и подлежаща на контриране, ще "играе" с тях, когато им е дошла музата да си "играят", но и винаги ще им стои като КОРЕКТИВ :)))
Ако трябва да си отговоря на въпроса: защо продължавам да изпълнявам "презряната роля" на учител, то е: защото МОГА ДА СЕ ИЗЗЕМА ОТ СОЦИАЛНОІПОЛИТИЧЕСКАТА РЕАЛНОСТ и да накарам "малките" да ме последват в един свят на идеи и можения, които са "принципно нужни" на този свят, но по-често "ругани", когато някой ги притежава -;) Иронията е, че аз обичам най-много учениците си, които "НАРУШАВАТ ПРАВИЛАТА". Защо ли? Те най-добре ще разберат... на какво всъщност ги уча! Защото вече са "развили чувствителността за Несъвършенството на Този Свят" :)
Хубав ден! А и още по-хубаво Утро, което се задава!
Следващ постинг
Предишен постинг
Аз избягах преди време. Но ме боли. Днес и аз пуснах нещо по повод милото ни родно образование, или това което е останало от него. Мечтата ми е отново да бъда учител, но в истинско училище с истински ценности. Сегашното задушава всеки опит да вкараш нещо шарено и наистина смислено и полезно. Смятам, че усилията ни трябва да се насочат към това, да се разчисти пътя за НОВИТЕ ДУХОВНИ ЦЕННОСТИ и да създадем нови училища и нова образователна система, адекватна на тези ценности.
Хубав ден и успех в благородната ти и нелека професия! :)
цитирайХубав ден и успех в благородната ти и нелека професия! :)
с любов...
поздравления за прекрасната
професия...
цитирайпоздравления за прекрасната
професия...
Поздрав!
цитирайТърсене
Блогрол
1. Дневник
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer