Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2012 15:26 - Раздвоението (по повод на) Партията "Пръмова-Кунева"
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 5470 Коментари: 18 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Напълно съм наясно, че много разочаровани от политиката хора ще "литнат" по този нов политически проект. Много енергия ще бъде засмукана, много мечти и въжделения вероятно ще бъдат попарени.

Но фактите са си факти: една партия тръгва да се учредява, защото има "мегдан" за нея. Отново в името на "народа/гражданите..." - наречето го както искате :)

Но... бих искала да се помнят няколко азбучни истини, които редовите (вече не ми се ще да ни наричат и "обикновените") граждани, забравяме:

- няма партия, от зората на съществуването на политическата система, която да е предназначена за удовлетворяване "нуждите" и "надеждите" на ВСИЧКИ. Дори под това знаме да са свикани само "отговорните, самостоятелните и... почтените:) (моите извинения - ;). Защото започвам наистина да се питам какво тогава е "гражданин"? А "селянин"? А дете, учител, майка, престъпник по магистралата или обикновен престъпник в интернет пространството :))) С други думи искам да кажа: в търсенето на "демократична легитимност" (на български - "широка общонародна подкрепа") се стига до откровените парадокси на лъготенето, в което се упражняваха и упражняват всички "кандидати за народното доверие"... поне от 25 години насам :)

- изключително ме притеснява лидер, който е завършил "право" (Кунева-Пръмова) или дясната му ръка (Д.Вълчев). Превръщането на Правото в "неправо" с помощта на юридически обтекаеми формулировки и откровени извращения е нещото, което ме е отвратило в "съвременните пол-и-тици" (очевиден евфемизъм), почти толкова, колкото да сме управлявани от "икономисти" - хора, които не познават етимологията на думата, или пък само дотолкова, колкото да я преподават на първокурсници в уни-тата :) В топ класацията ми попадат и "ист(о)ериците", "пожар-ни-карате" и "физ-култ-урни-ците".

- за защитата на всякакви права... въобще няма и да говоря. Това се превърна в "мръсна дума" дори за децата от детската градина. Защото няма и идея за това кое право е "приоритетно" (европейските държави са "пред закриване"), и какво е това "държава" и аджеба как... България, която все още не обявена за "територия"... е на "гражданите". Спекулации всякакви... та и моята :) Но доклокто имам някакви бледи спомени от едни университетски курсове: "Държавата е организация на изборните длъжности в нея", които от своя страна и на по-късен етап - се превръщат или поне това им е задачата - да се превърнат в "репресивен апарат" - чрез съответно названите си подразделения (не всички в "силовите" министерства) за еднородно и равномерно налагане на "за-коните" :))) Всеки малко повече "задълбочил се" в съответните науки, е научил... как това се прилага. "Все на ползу роду, а не - народу". Абсолютен парадокс, освен ако не си учил как е създадена съвременната държава и кого (кои съсловия) "да обслужва". Та в тази история, никога не е ставало и дума за "народ или граждани", освен като легитимни "думички", зад които ... -)

Най ми е смешно когато стигнем до "политологическото" тълкувание :) Но... да оставим настрана тези, които многократно ще ги чувате да се упражняват върху казуса (както казал намкой си: "Вашите разходи са моите приходи" - ;) Това Е ли "партия на мнозинството" или е поредната "вождистка партия"? Щото аз лично... съм безкрайно раздвоена. Що ли?

Вярно е, че М.К. изглежда мека и сговорчива, почти като Металургичен Комбинат. Но... защото съм си преди всичко субективна, и това ми качество почти никога не ме е лъгало в преценките ми, знам едно: наблюдавала съм работили в МК-тата на БГ-то. Те са като Менделеевата таблица: винаги ще те изненадат с качества, но така също и с непредвидимите (често) пагубни последици.

И накрая, но не последно. Мен лично (отново "субективният фактор", ама "граждански", мамка му!) ме притеснява пребиваването в публичното пространство с две имена - хем Кунева (официално), хем Пръмова (по принадлежност). Знам библейското: "Ще се откажеш от баща си и майка си и ще се прилепиш към съпруга(та) си...", хем... къде е истината, (Х)асане?!

Та, както се казва, не вярвам... Изначален, вроден проблем! Може би защото познавам човешката природа, а с десетилетията се научих да "при-познавам" и социалната :)))

Трудни времена и трудни избори:) Ама не мен тези :)))))))



Гласувай:
19



1. rummi - да се върже човек трябва да
10.06.2012 17:00
а/е тъп
б/да има интерес от новата формация, нечистоплътен при това.

който иска - да си членува...

защото вече не вярвам да са останали наивници.
цитирай
2. yotovava - Нали не си правиш илюзии, че Кунева-Пръмова
10.06.2012 17:37
е независима :)))))))))))))))
Лошото е, че народът е объркан и отчаян и ще гласува, без изобщо да разбира какво става.
цитирай
3. haralanov - Хич и не съм се раздвоил...
10.06.2012 17:40
Тя моята е ясна!Не захапвам въдички хвърлени за баламите!Извинявай,че се изразявам в несвойствен за мен стил!Опитвам се обаче да разбирам и тези около мен(граждани).Те често обичат да казват,че нямало алтернатива.Че дори и да я има тя(алтернативата) е по-гнусна(не пред Бога а пред гражданите) и от статуквото.Затуй лапат по Кунева.Припознават я тъкмо като обтегаема.Приемлива(включително и за Брюксел и Бароузо).Ама за мен,за мен не е приемлива...
цитирай
4. svoboda64 - Не бих била толкова крайна, Румка :)
10.06.2012 19:35
rummi написа:
да се върже човек трябва да
17:00
а/е тъп
б/да има интерес от новата формация, нечистоплътен при това.

който иска - да си членува...

защото вече не вярвам да са останали наивници.


По отношение на твоято точка а.) имам друго определение (обикновено отправено по отношение на учениковата личност): "Не че си интелектуално ТЪП, но си СОЦИАЛНО ТЪП". И често се чудя: кое е по-страшно?!
цитирай
5. svoboda64 - Хехе, Валя :)
10.06.2012 19:38
yotovava написа:
Нали не си правиш илюзии, че Кунева-Пръмова е независима :)))))))))))))))
Лошото е, че народът е объркан и отчаян и ще гласува, без изобщо да разбира какво става.


Не знам колко кожи "илюзии" ми паднаха, откакто го живея настоящето горнило... Но пък... не обичам и да ме вземат за "боядисано врабче" :)
цитирай
6. svoboda64 - Минчо, Душо чиста, дал' си чувал за риторически фигури - ;)
10.06.2012 19:41
haralanov написа:
Хич и не съм се раздвоил... Тя моята е ясна!Не захапвам въдички хвърлени за баламите!Извинявай,че се изразявам в несвойствен за мен стил!Опитвам се обаче да разбирам и тези около мен(граждани).Те често обичат да казват,че нямало алтернатива.Че дори и да я има тя(алтернативата) е по-гнусна(не пред Бога а пред гражданите) и от статуквото.Затуй лапат по Кунева.Припознават я тъкмо като обтегаема.Приемлива(включително и за Брюксел и Бароузо).Ама за мен,за мен не е приемлива...


Да живей иносказанието или казаното между редовете! Щото иначе ми е скучно и започвам да се чувствам заобиколена от хора, които трябва ... да си доучват :(

Поздрави!
цитирай
7. mariniki - и аз не вярвам...
10.06.2012 20:27
и мисля, че и хората няма да повярват...
цитирай
8. svoboda64 - Индивидуалната вяра-невяра е лична работа, Мариники,
10.06.2012 22:57
mariniki написа:
и аз не вярвам... и мисля, че и хората няма да повярват...


Проблемът е винаги в статистическия масив, на който се крепят всички концепции за съвременната държава :(
цитирай
9. haralanov - Няма да повярваш но...
11.06.2012 07:56
За първи път чувам за ,,риторически фигури"..:)
цитирай
10. rummi - надявам се мегдана да е
11.06.2012 16:26
илюзорен. там петимни ми изглеждат да се съберат само люде с амбиция за политикани, чунким белким се реализират на попрището. криза е.

откъм избиратели предвиждам да е постно и дано.
цитирай
11. bojo12345 - Ние сме единствени в ЕС в личните карти да не пише.....
12.06.2012 02:12
Българин ,турчин , циганин , арменец и т.н.
Тогава да видим за кой политик не само бройката гласове ...За кого колко циганина са си продали гласът.Дали Доган ще приеме манговците да се пишат турци /едва ли онези от анадола ще му разрешат /
Не се чудя на циганизациятя на нацията от тези политици - днишните управници!
цитирай
12. chavdar01 - САМО ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ НЕЩО!
12.06.2012 09:17
ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ОТ МОРАЛНИ,АКТИВНИ ,ПРОФЕСИОНАЛИСТИ!
ВСИЧКО ДРУГО Е ЛАПАЧИ ЖАДНИ ЗА ВЛАСТ!
цитирай
13. svoboda64 - Хайде, хайде, сега - ;)
13.06.2012 07:47
haralanov написа:
Няма да повярваш но... За първи път чувам за ,,риторически фигури"..:)


Май ни остана само това: да се надсмиваме над себе си и хала си :)
цитирай
14. svoboda64 - Много плътна тази илюзия - ;(, Румката - :)
13.06.2012 07:49
rummi написа:
надявам се мегдана да е
илюзорен. там петимни ми изглеждат да се съберат само люде с амбиция за политикани, чунким белким се реализират на попрището. криза е.

откъм избиратели предвиждам да е постно и дано.


От сблъсъка с нея много боли...
цитирай
15. svoboda64 - Сезонът на канарчетата, бай Божо,
13.06.2012 07:52
bojo12345 написа:
Ние сме единствени в ЕС в личните карти да не пише..... Българин ,турчин , циганин , арменец и т.н.
Тогава да видим за кой политик не само бройката гласове ...За кого колко циганина са си продали гласът.Дали Доган ще приеме манговците да се пишат турци /едва ли онези от анадола ще му разрешат /
Не се чудя на циганизациятя на нацията от тези политици - днишните управници!


и въпрос на объркани определения и определящи...
цитирай
16. svoboda64 - Съгласна, но...
13.06.2012 07:57
chavdar01 написа:
САМО ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ НЕЩО!ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ОТ МОРАЛНИ,АКТИВНИ ,ПРОФЕСИОНАЛИСТИ!
ВСИЧКО ДРУГО Е ЛАПАЧИ ЖАДНИ ЗА ВЛАСТ!


При малобройния народ, който сме, и силата на едни служби да разполагат с неограничена информация, да я извъртат и после представят за пред "боядисаните врабчета" както си искат, при липсата на истинска средна класа, която е незаввисима в изкарването на прехраната си... нещата с "гражданското движение" няма как да се случат :) Поне на този етап, в тази нация със затихващи функции... Другото е комуфлаж :)
цитирай
17. evrazol - Не се раздвоявай
16.06.2012 05:59
Живеем в Аутлет. За това иборът носи предопределеност в себе си.
цитирай
18. svoboda64 - :)
16.06.2012 23:08
evrazol написа:
Живеем в Аутлет. За това иборът носи предопределеност в себе си.


От преводите на 'outlet' на български най харесвам "отдушник". Като се знаем колко сме шизоидни в душите си, не раздвоение, ами мултиплен разпад е в "парата", която сме принудени да изпуснем :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3220095
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930