Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2012 10:47 - Между 11 и 24 май
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 3424 Коментари: 10 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Случи ми се така - дали аз съм го избрала? - че животът ми се разполага между 11 и 24 май: религиозното честване и действане и светската направа вследствие на един от най-големите подвизи на познатото ни човечество: да кодифицираш език, да се бориш за неговото "политическо" признаване, да е хем богуслужебен, хем светски... да го дадеш на народите и света като "инструмент" да мислят и се изразяват на него :)))

Българка съм като "кръв" и "вероизповедание": българинът е "чужд сред свои" и "свой сред чужди", защото "генетично" съдържа бунтарството и "несвойството" (винаги може да изненада самия себе си:))) В миналото се плашех - не попадахме в "правилното", сега му се радвам - знам, че поне 5-те от 7-те милиона, които още населяват тази "турбулентна земя" са като мен.... И не се чувствам "сама" :)))))))

Отвъд шегите и закачките, този период е много важен за мен: не 11-ти и не 24-ти. Такъв е бил животът ми (дали аз съзнателно го избрах или Той избра мен), но аз бягайки по тъч линията се намирам винаги в центъра на "образованието" - ;) Да правиш нещата "не както трябва" (социалното предписание) и да ги правиш едновременно "както трябва" (дали според Божественото предписание, the masterplan?") Аз все още имам питанки, но... като цяло отзивът е... "Няма път, ти трябва да го прокараш! " :)))

Точно между 11 и 24 май, и защото продължавам "да се съмнявам в себе си" и онова, което върша - ;) - ми се случиха няколко неща, които колкото са лични, толкова са и "публични".
- дете - на възрастта на синовете ми, "младежка" :- )-  получи новата си работа... заради "английския"... но не би я получила, ако не знаеше родния си език и "транслитерацията му" в чуждия :) Изключителна радост за мен... Защото "бичуването"  - задявките и окуражаванията в часовете ни, заедно с колегите й - подмолно са й дали "дръзновеността" да се пробва, нищо че беше като припикано мушкато след самия изпит :)))  Но колко щастлива... след това!
- децата, които обучавам в N-тата школа по английски. Признанието им: "Ние искахме... да Ви застреляме (Бяхте толкова "гадна" :)))" А сега: "Нали и догодина ще ни предавате?! Никой така не ни обяснява как се използват думите и че те имат сила (която евентулно трябва да се овладее" :)))
- моите "турци" - децата, които турските турци (и много "български турци" - натурализираните емигранти в Турция) продължават да пращат тук "да учат".  Моите уважения към турската образователна система - но те не са научени "как да учат" :))) Бой на воли! След години... понякога имам удоволствието да чуя "You are the best teacher ever :))) Не че "абсолютно" е вярно, но за тях... вероятно е така :)))

Та... между 11 и 24 май - както обикновено - се чувствам "разпъната на кръст" :))) Толкова много очаквания да удовлетворя, толко аз самата да се съизмеря със себе си и с "the master plan"

Радвам се за всички: онези, които знаят и осъзнават, че... ученето е безкраен процес. Че всеки ден трябва да си "на педал", за да накараш и подопечните да се "ускорят". Да ги бичуваш, да ги хвалиш, когато постигнат определена височина, да ги обичаш... защото те най-вече се интересуват от това :)))

Животът е безкрайно интересен: и винаги се свежда до "любов, обич": ако аз мога да те накарам да "заобичаш" нещо, към което предварително имаш негативна нагласа, значи съм "победила" :))))

Всъщност това е голямото и непреходно наследство на извършеното от братята Кирил и Методий - релацията 11-24 май:))) Слава Богу, че тогава "управляващите"
хич не им е било до това от кого "да изкярят пари" :))) Ех, времена, о нрави! А да "извадиш очите на сина си" (буквално - да го ослепиш!) е престъпление според сегашните закони, но за онези времена е било.... прокарване на Съдба! И ние сме славяноговорящи, най-добрите или поне почти най-добрите в говоренето на чужди езици, защото си знаем.... нашия :)))

Който ви каже, че за да говорите "чужд" език не трябва да знаете като петте си пръста или да сте корифей в собствения си, е направо "за затвора". Знайте собствения си език, и всички други езици... ще са като "семки, които чоплите"...

 
 




Гласувай:
13



1. pevetsa - Благословена да си Свобода, и нека ...
18.05.2012 21:29
Благословена да си Свобода, и нека си се гордеем с нашето АБВ ... ЮЯ
цитирай
2. furiika - Много точно казано, Боди! Поздравления за хубавия пост!
21.05.2012 06:34
Защото има не малко българи, които казват родната ни азбука по следния начин: а, бъ, въ гъзъ, пут къ лъ мъ нъ, хем голям, хем го ям, у-я:))))))) Та, как да очакваш от такива родолюбци да научат чужди езици? Е, аз съм изключение, разбира се:)))
Хубава седмица, приятелко, с много поводи за усмивка!
:)))
цитирай
3. slavimirgenchev1953 - А колко важи това
21.05.2012 09:11
за преводачите, да не говорим! )))
цитирай
4. tsanynka - Поздравления!!!
24.05.2012 10:12
Честит празник!Наи-светлият и най-българският!!!
цитирай
5. svoboda64 - Честит празник, Алекс-Пеещия :)
24.05.2012 10:22
pevetsa написа:
Благословена да си Свобода, и нека си се гордеем с нашето АБВ ... ЮЯ


Благословен да си и ти (какъвто си всъщност :) Нашият език никога няма да изчезне... защото е запечатан в гените ни!
цитирай
6. svoboda64 - Честит празник, танцуващата ни Фурийка :)
24.05.2012 10:25
furiika написа:
Много точно казано, Боди! Поздравления за хубавия пост!
Защото има не малко българи, които казват родната ни азбука по следния начин: а, бъ, въ гъзъ, пут къ лъ мъ нъ, хем голям, хем го ям, у-я:))))))) Та, как да очакваш от такива родолюбци да научат чужди езици? Е, аз съм изключение, разбира се:)))
Хубава седмица, приятелко, с много поводи за усмивка!
:)))


Толкова се гордея с теб! Ти си това, което в този живот не мога да правя: да изразяваш Духа с движенията и трептенията на тялото! Чрез "българския народен танц", който винаги е изразявал едно: ЗАЕДНОСТ!
Безкрайни адмирации, Учителю!
цитирай
7. svoboda64 - Говори ми, говори ми, Слави :)
24.05.2012 10:31
slavimirgenchev1953 написа:
зА колко важи това а преводачите, да не говорим! )))


Любимият ми цитат е: And he shot himself in the temple= И той се застреля в "храма" (= слепоочието). Би било "многозначително", ако не беше трагично (незнание) според контекста. Или пък: "It's straight from the horse's mouth' = От устата на коня (го научих :)

:)))

Още веднъж: Честит празник, Неуморен Блюстителю на българския език... в действие и историческо движение!
цитирай
8. svoboda64 - Още веднъж: Честит празник, Цани :)
24.05.2012 10:33
tsanynka написа:
Честит празник!Наи-светлият и най-българският!!!


Да бъде и да бъдем... според най-върховната си същност!
цитирай
9. razkazvachka - Случи ми се пет месеца да се чудя с какво се характеризира българската идентичност
24.05.2012 14:02
е, 24 май е вграден в гените на сумати поколения вече... Светъл празник и да те славят като най-добрата учителка на всякакви глобални езици!
цитирай
10. svoboda64 - ;
24.05.2012 17:35
razkazvachka написа:
е, 24 май е вграден в гените на сумати поколения вече... Светъл празник и да те славят като най-добрата учителка на всякакви глобални езици!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3219316
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930