Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2011 17:05 - Мекота...
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 2475 Коментари: 13 Гласове:
16

Последна промяна: 22.12.2011 17:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За човек, който е войствен, като мен :), мекотата е състояние на блаженство. Край на войните, край на кавгите, край... макар да е само временно примирие...

Гледам снега навън и ме изпълва... мекота. На жената, която плачеше на улицата с детенце на ръце и торбичка с лекарства, дадох лептата си, но беше по-важно другото, което й казах... "Празници са... болката ти ще намери лека си!" Не знам дали ме разбра, въпреки че ме благослови, според обичая. Дори не ме интересува дали "болката" й е истинска или измислена... нагледахме се на всякакви "актьори"... затова да ме прости Господ, ако съм несправедлива в подмятането си в случая :)

Изпълва ме мекота, защото... не ми се действа :) Дадено ми е някакво време за "вътрешна тишина", което с най-голям кеф споделям с чаша червено вино и цигара... Рея се... толкова го обичам това "реене" из емоционални пространства, сред спомени и докосвания през пространството и времето...

Спомням си как, когато бях малка и във Варна снегът винаги идваше "за малко"... мама и тате ми направиха снежен човек. И от страх да не измръзна навън, докато радостно подскачах около него, ми го внесоха вкъщи... в леген :) Той си се разтопи... толкова бързо от топлината на прегръдките ми, но...не и  преди да "изслуша" декламацията ми по Валентин Сутеев... Даже му бяха намерили и плик от истинско писмо, за да бъде по-достоверна сценката :) Мекост... тате отдавна го няма, а мама... чака да я приберем... от въздесъщата Варна... Дали ще декрамирам нещо сега? Едва ли... умът ми се е защурал по лудите човешко-роботски улици... и му се нервя, че не ме оставя "на мира" :)

А снегът си вали... стопява се и става на киша... Пилето в тенджерата увря, но не ми се мисли за "манджите" му :) Кашоните с играчки стоят неразопаковани, прането не е изгладено, ученическите работи и те са притихнали... за да получат санкцията на "оценката"...

Същото е и не е същото :) Не можеш два пъти да влезеш в една и съща вода... Тя си тече и се отича...

Родиха се деца и израстнаха. Най-големият ми Коледен подарък е... когато се сетят да ми се обадят. Ей така... просто защото им е "щукнало". Не говоря за моите, говоря за "общите". За онези, които през годините минаваха през живота ми на тумби, по единично или... по партизанската :) И изведнъж срещу теб има... големи хора, не деца. Радваш им се. Спомняш си за щуротиите им. Гледаш ги с други очи: това са ти твоите "коледни играчки", украсата на Дървото на Живота, което скромно наричаме "Коледна елха".... Не им декламирам "Снежко, снежко..." както на онова снежно човече, което мама и тате ми "внесоха" вкъщи :) Но точно прегръдката на "студеното и мокрото" от онази ми две-три годишна възраст ме е научила да... прегръщам и да не се страхувам. Независимо какво ще остане след това... локва вода, горещ спомен или мекота...

Обичам мекотата, точно защото Господ не ми я е дал като ... личностна характеристика :) Всеки има своя си Рубикон... Но пък колко е щастливо... да си в Праз(д) ник :)))))))

Щастливи празници -  на всички!




Гласувай:
16



1. martiniki - мекотата на Свобода:) - Светли и топли празниците!
22.12.2011 17:19
припомни ми приказката за снежното момиче...и сега е задухал вятър откъм балкана, подмята снежинките, върти ги, фъртунясва
реенето е лишено от прозрения и проза
просто е разцъфнала бяла снежна роза :)
цитирай
2. svoboda64 - Реенето е Свобода, Марта-Дор :)
22.12.2011 17:25
martiniki написа:
мекотата на Свобода:) - Светли и топли празниците!
припомни ми приказката за снежното момиче...и сега е задухал вятър откъм балкана, подмята снежинките, върти ги, фъртунясва
реенето е лишено от прозрения и проза
просто е разцъфнала бяла снежна роза :)


От време на време трябва да си го позволя, за да съм си АЗ :)
Благодаря за благопожеланията! Да ти се връщам стократно, най-малкото :)
цитирай
3. gandolfini - Щастливи празници Свобода....
22.12.2011 18:06
пожелавам ти да намериш мир и свобода ,изпълнена с своята си мекота,
Поздрави и успех...
цитирай
4. magicktarot - Щастливи Празници, Свобода! :)
23.12.2011 00:46
Вълшебен текст! Много мило ми стана като прочетох случката със снежния човек! Припомних си подобни случаи с мене, които бях забравила напълно! Сега на Бъдни вечер ще ги споделя с мама и татко - със сигурност ще се зарадват и може би - учудят! Много магично е това време, наистина...:)
цитирай
5. hristo27 - Весела Коледа и от мен!
23.12.2011 16:07
Весела Коледа и от мен!
цитирай
6. bojo12345 - Мекотата ...
24.12.2011 12:49
Приеми я, като първите утринни лъчи!
Весела Коледа.Приятно прекарвана на Бъдни вечер!!!
цитирай
7. krivoshapkova - Ти си благословена жена, Свобода.
25.12.2011 12:01
Малко са надарените с " коледни играчки", украсата на Дървото на Живота" ! Споделям радостта ти и ти пожелавам да пребъде!
цитирай
8. svoboda64 - Щастливи и на теб, gandolfini,
26.12.2011 13:19
gandolfini написа:
Щастливи празници Свобода.... пожелавам ти да намериш мир и свобода ,изпълнена с своята си мекота,
Поздрави и успех...


Нека да те среща това, което душата ти пожелае :) Нека ти е светло, уютно и гостолюбиво, каквото е и качеството на времето сега!
цитирай
9. svoboda64 - Нека са щастливо споделени празниците ви, Маджик!
26.12.2011 13:20
magicktarot написа:
Вълшебен текст! Много мило ми стана като прочетох случката със снежния човек! Припомних си подобни случаи с мене, които бях забравила напълно! Сега на Бъдни вечер ще ги споделя с мама и татко - със сигурност ще се зарадват и може би - учудят! Много магично е това време, наистина...:)


С много любов, веселие и оптимизъм за идващите дни :)
цитирай
10. svoboda64 - Весела да е Коледата и във вашата къща, Ице!
26.12.2011 13:21
hristo27 написа:
Весела Коледа и от мен!


Здраве, любов, берекет и късмет!
цитирай
11. svoboda64 - Нека да е весела Коледата и във вашата къща, bojo12345!
26.12.2011 13:24
bojo12345 написа:
Мекотата ... Приеми я, като първите утринни лъчи!
Весела Коледа.Приятно прекарвана на Бъдни вечер!!!


Нека да е светлина, лекота, взаимност и много Дух!
цитирай
12. svoboda64 - Щастлива Коледа и на теб, на вашата къща, Мариянче!
26.12.2011 13:28
krivoshapkova написа:
Ти си благословена жена, Свобода. Малко са надарените с " коледни играчки", украсата на Дървото на Живота" ! Споделям радостта ти и ти пожелавам да пребъде!


Здраве, веселие, любов и много успехи!
цитирай
13. kontrasti - Няколко думи за мекотата!
18.01.2012 15:48
Там във Варна някога си, когато някой успееше да направи сежен човек, то той литваше винаги с вятъра. За тези които са успели не само да направят един но и да го подарят, може да се каже че приказваме за мекотата. Тази която всички притежаваме но поради известни причини пренебрегваме...
Ако не винаги, то понякога!

(:–€)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3217395
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930