Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2011 14:40 - Трудно е да бъдеш бог или за хала ни J
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 4333 Коментари: 12 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

******&&&&
*******)
)))))
^^^^^
%%%
@@@@
^^^^^^_
$$$$$
@@@
!!!!!
(((((
___
+++
####
%%%%%
****)

Преди много време, когато бях млада и зелена, а сега съм само... кафява, един от процепите в човешкото навикване или осъзнаване, беше се изцепил: „И не си мисли, че в БГ не си кармично”...

Естествено към оня момент знаех що е карма (= причина-следствие) и не си затварях очите пред собственото си несъвършенство.  Само че имах онзи вътрешен, донякъде недоизказан вопъл: „Господи, аз знам какво (бреме) са човешките отношения, не ги играя за първи път, защо ме пращаш ТУК? И какво аз точно знам, но не съм доовладяла, за да ме пратиш в „джунглата” от Ега, за които собствената им майка няма значение, за които децата им са повод за щестлавие, но не и за плевене на душата им, където „Другия” е само и единствено инструмент за постигане на собствени цели, където всичко се свежда до ALL WORK and NO PLAY официално, но всъщност е NO WORK and ALL PLAY?”

Мислих, действах и страдах, после пак – в разбъркан ред. Докато нещата не започнаха да си идват на мястото... Докато не осъзнах, че БГ е „перфектната капка”, която отразява този Свят, който все още населяваме. Прекалено малка, за да се познаваме почти на малки имена. Прекалено голяма, за да се крием все още зад „цивилизационната анонимност” (абстрактност, ако щете J)

Аз застъпвам вярата в етимологията на етнонима „Българин” като „Чужденец”. Вероятно е твърде удобно. Не помня и не знам къде съм го прочела. Източници не търсете J (Не че няма да ги намерите, ако се заровите J) Чужденецът има изключително развита „критическа способност”. И няма как да е другояче: той сравнява с нещо, което условно ще го наречем „свое”. „Българинът” като цяло е несвой.  От една страна, това е „социално-геополитическо” разбираемо, защото сме „малки”... В Големия Салон на Света се налага да играем по чужда свирка J И аз, както и всички тук присъстващи, го правим. Няма как J Въпросът е... дали го правим „с удоволствие” или „с погнуса” J Да му се невиди и казусът J))))))))) По-големият въпрос  е, обаче, кое ни е „своето”... И тук настава истинският Апокалипсис J Защото съвременните „българи” като етнос са ... лишавани от Памет. Те са съзнателно смилани в месомелачката „всичко е такова, каквото е”, обаче... НЕ Е J Искат да ни направят homo economicus J Перфектно! Българите (или прото-екземплярите ни) са измислили “ментето”, щото то се продава с ... оборот J (Гледах някакво историческо предаване, че се присетих за тази ни „способност” J)

Само че... когато съм „слизала Тук” не съм си „мислила” за тази ни изключителна способност:  да НЕ се търгуваме според моженията си, а да продаваме „ментето”. Обожавам фокусниците, но БГ не е тази земя, в която МЕНТЕТО ще преобладава. За разлика от това, което в момента наблюдаваме J А може би, точно защото МЕНТЕТО (менкаме си нещо, значи, независимо какво) преобладава, то е точно като вируса, който или ще победим, или ще се оставим да бъдем победени. Доколкото сме общество от „вОйни” (не войнИ)... Затова сме и такива крайни индивидуалисти J Вие чували ли сте общество, където ВОЙН  да се подчини някъде? Освен в битка, докато с другите съратници се опитва да отвоюва нещо? Много трудно, почти никога J Само си спомнете „семейните битки”, вътре в семействата, и няма нужда да ходим по-далеч J Доколкото в момента БГ не може да изработи „кауза”... клановете и „малките семейства” се ритат като магарета, не като „атове” J А аз, както и много други като мен, „си скубят косите”, че личните им семейства се разпадат... Че как не! Коя ни е каузата, ако тя е сведена само до „обслужваща”? (Тук има много недоизказани неща, но ще ги преглътнете, щото това не е „поличитеска реч” J))

Та ако се върна на основното си човешко прение... Аз знам къде стоя, знам какво защитавам, но няма сила (публична, като „власт”, напр.), която ще ми „позволи” да го правя J Затова го правя „нелегално” J)))) Всеки ден настоявам, с тези, които „по работа” се срещам... ДА МИСЛЯТ!!!  Щото аз преподавам „език” и „стил” (register) и докато го правя, никога няма да се съглася да ми говорят „на ти” J Може да изглежда „старомодно”, но докато ми говорят на „Вие”, може би на някого ще му щукне щурата идея, че не си „общуват с човека”, а с нещото, което е ИЗВЪН ВСИЧКИ НАС, т.е. с ЧУЖДЕНЕЦА-БЪЛГАРИН, за когото Светът и Вселаната са по –важни: онова, което не могат да подчинят, но към което могат да изпитват интерес, респект и....ЧОВЕЧНОСТ J

Все си мисля, че не е било такава голяма „загуба”, че съм се родила БЪЛГАРКА J)))))




Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Българин да се наричам...
11.10.2011 15:07
Българин да се наричам,първа радост е за мене!
Това някой днес мисли ли си го искренно?
цитирай
2. svoboda64 - АЗ :))))))
11.10.2011 15:12
haralanovБългарин да се наричам...
написа:
Българин да се наричам,първа радост е за мене!
Това някой днес мисли ли си го искренно?

цитирай
3. chinaware - Права си ,
11.10.2011 15:18
Трябва да МИСЛИМ. Успя да ме размислиш ..
цитирай
4. svoboda64 - Смея се, Чайна,
11.10.2011 15:40
доколкото "вирусните знаци" се появават само, когато нещо е ... "важно" :)
цитирай
5. haralanov - E,не...
11.10.2011 15:40
Извинявай но за първи път нещо не ти вярвам..:)
цитирай
6. svoboda64 - Ти не си в душата ми, Минчо :)
11.10.2011 15:49
haralanov написа:
E,не... Извинявай но за първи път нещо не ти вярвам..:)


И колкото и да ходя "гола", що да ми вярваш?
:)))))
цитирай
7. bven - Няма нищо случайно на този свят,
11.10.2011 20:38
най-малко къде ще се родиш в един живот!:)))
цитирай
8. svoboda64 - Не че имам съмения точно по този "казус" :)))))))
11.10.2011 21:21
bven написа:
Няма нищо случайно на този святнай-малко къде ще се родиш в един живот!:)))


Поздрави!
цитирай
9. syrmaepon - разни мисли ми навя този текст )))
12.10.2011 09:01
За кармата съм чела туй-онуй ))) четох,че в България се прераждат хора със силно его и трябва да го озаптяват,туй може да има връзка със силната индивидуалност и ученето че за да печели отборът ,трябва да вървим заедно в крак ...
Въпросът за паметта също е интересен - тук има дилема - кое да пренесем през вековете и от кое да не се отказваме.За мене българинът е като събирач на неща - каквото види и му хареса и го турга в свойта кошница,но като се препълни и нещо трябва да махне.И тук идва дилемата...

Такива "нелегални" учители и аз съм имала и е голямо удоволствие с тях и все гледат да ти бутнат нещо от себе си.Проблемът с тях ми беше,че като ме заразят и сетне си мразех учебниците ))))))
цитирай
10. svoboda64 - И на мен, сега като си го "чета" :)
13.10.2011 00:00
syrmaepon написа:
разни мисли ми навя този текст ))) За кармата съм чела туй-онуй ))) четох,че в България се прераждат хора със силно его и трябва да го озаптяват,туй може да има връзка със силната индивидуалност и ученето че за да печели отборът ,трябва да вървим заедно в крак ...
Въпросът за паметта също е интересен - тук има дилема - кое да пренесем през вековете и от кое да не се отказваме.За мене българинът е като събирач на неща - каквото види и му хареса и го турга в свойта кошница,но като се препълни и нещо трябва да махне.И тук идва дилемата...

Такива "нелегални" учители и аз съм имала и е голямо удоволствие с тях и все гледат да ти бутнат нещо от себе си.Проблемът с тях ми беше,че като ме заразят и сетне си мразех учебниците ))))))


За "наказанието" в дадения момент да си "българин", съм съгласна, че е наказание - кастрене на Егото :) Но продължава да бъде интересно съотношението "АЗ-отборът"... кога, как и защо успяваме, ако изобщо - доколко се "претопяваме" в отборния дух, доколко го "налагаме", изхождайки от една много силна личност, която успява да внуши собствените си вярвания като "ощоприемливи":))))

Въпросът с "паметта" е също важен. Права си в наблюдението, че сме "събирачи" :) Събирачи на информация, знания и умения... Балансът е нещото, което го можем и... не можем. Иначе нямаше да сме на хала си :))))

И последно... никога няма да изляза от "нелегалност"... щото, както казваше Висоцки, ние (поетите-визионерите) винаги ходим "по острието на ножа" :))) И няма значение дали пишем "поезия", която е "наредени думи" и излиза в томчета, или вграждаме това си умение в следващите поколения, които - евентуално - могат да имат смелостта да творят ... :)))) Както могат и както го разбират :) Ние само им държим ръката и прегръщаме сърцето им, докато треперят от ... тревогата, че могат да се провалят :))) И им внушаваме, че няма такова нещо като "провал"... а само по-добро или по-нескопосно справяне с "ролята" :))))))))
цитирай
11. syrmaepon - АЗ-отборът
13.10.2011 08:14
На различните нива изглежда по различен начин се справяме.Проблемът май е ,че не винаги избираме правилно "силната личност".Аз съм от тези,които с радост бих се "претопила",но не виждам в какво...Не ни остава нищо друго освен да си пожелаем прилично справяне с "ролята" )))))))
цитирай
12. svoboda64 - :))))
13.10.2011 14:41
syrmaepon написа:
АЗ-отборът На различните нива изглежда по различен начин се справяме.Проблемът май е ,че не винаги избираме правилно "силната личност".Аз съм от тези,които с радост бих се "претопила",но не виждам в какво...Не ни остава нищо друго освен да си пожелаем прилично справяне с "ролята" )))))))


АЗ-отборът е основната ни дейност :))) Философски и практически :) Така че... просто нямаме друг избор освен ИЗборът :))))))
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3211901
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031