Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.10.2011 22:35 - Requem... не за да се умира, а за да се помни :)
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 1699 Коментари: 6 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Живея в БГ, защото искам, а не защото не съм могла... да избягам :) И защото смятам, че тук се случват определени "тежки," по-скоро духовни неща, отколкото все още "физически"... за да ни се натрапят на съзнанието чрез ушите, очите... и най-накрая чрез "сърцето"....

Последните дни, както и много преди това, си бяха чисто "време разделно".... кой с какво се храни и как медиите ни манипулират, за да сме "заедно" или "по отделно"...

Да си призная, медиите малко ме занимават, освен от професионална гледна точка, но това, че медиите могат "да ме разделят" в оценките ни с хора, дето сме "се потили, тътрили нанякъде, впоследствие човешки - работили заедно, включително яли, пили, вършили подвизи и прегрешения" ... вече ми идва в повече:( 

Ако Реквиемът на Моцарт изразява за мен нещо, то е ЕСЕНТА НА МОЕТО ЛИЧНО НЕДОВОЛСТВО...

При всичките идеологии, които споделям или отхвърлям, аз си оставам човек! 
И най-много "мразим" (по придобития  "шопски" езиков етикет след 20 и кусур пребиваване в "столицата") това "право" и "задължение" да ми се отнема :))))) Но и тук, да се разгранича от "циганина" (за чиято "дискурсивно-етимологическа" окраска говорих в предишния си пост) - не изповядвам "групово съзнание", независимо колко високо "йерархически" ми се внушава... Просто защото, може би, за разлика от повече ми приятели и роднини, нямам ... чувството или нагона да "оцелявам" социално-йерархически... особено в социалните йерархии :))))))))

Много "глупаво" от моя страна... за което винаги съм си плащала "цената на грешките"....  Но и не мога да ви опиша какво е чувството за "свобода" :))))) При цялата мъка на битийното съществуване...  




Гласувай:
14



1. mt46 - Здравей, Свобода!
02.10.2011 22:58
Истинският интелектуалец е волен и недоволен - независим /доколкото може/ от властта и близо до болките на народа /без да се слива със "стадото"/... :)
цитирай
2. svoboda64 - :))))
02.10.2011 23:13
Написах ти отговор :) "Нетът" го изяде :)

С годините научих, че някой "трябва да те спре", за да те защити :) Така се случи и... сега :)

Не съм "интелектуалец" или поне... отказвам да се оразлича като такъв :) Намирам се за обикновен човек.... Защото така мога по-добре да си върша работата :)))))) Всеки ден... и без да се интересувам от кого завися или на кого... трябва да свърша "мръсната" работа :)))))
цитирай
3. mt46 - Разсъждаваш
02.10.2011 23:23
като интелектуалка, напомняш ми за Блага Димитрова... :))
Има учители, които са повече интелектуалци от мнозина учени, професори, ака-демици... :)))
цитирай
4. svoboda64 - О, родена съм "аристократка" в семейство на....
02.10.2011 23:38
mt46 написа:
Разсъждаваш като интелектуалка, напомняш ми за Блага Димитрова... :))
Има учители, които са повече интелектуалци от мнозина учени, професори, ака-демици... :)))


Блага Димитрова ми е била "учител" чрез смелостта да казва неща, когато беше "забранено" да се казват :) После тя направи собствените си грешки, когато поиска... да влезе в "политиката" :)

Тъй като съм била "редови учител", съм направила много повече грешки. За които имам съзнанието :) Най-последното откровение, отпреди няколко часа, беше: "Вие звучите императивно като "глас" и ... няма мърдане. Вие карате хората да "вършат" преди още да са го осъзнали :) " Разбира се, че резюмирам. Разбира се, че става въпрос само за "езиково осъзнаване" :)))))) Ама аз се чувствам като чудовището ... "Франкенщайн" Само и единствено защото... за мен, преди дори "кръвното ми семейство" има... семейството на Логоса :)))) А то е неумолимо... с емоционалние, рационалните и всякаквите си изисквания към... общото ни човешко съществуване :)
цитирай
5. mt46 - Навярно си
03.10.2011 21:11
филолог, като мен - затова си пленница на Логоса...
Чудно ми е, че доста блогъри са те избрали в "любими", а няма... с кого да поговориш!... :)
цитирай
6. svoboda64 - :)))
05.10.2011 15:43
mt46 написа:
Навярно си
филолог, като мен - затова си пленница на Логоса...
Чудно ми е, че доста блогъри са те избрали в "любими", а няма... с кого да поговориш!... :)


Когато Големия беше в невръстна детска възраст и реши да ми направи визитки беше поизял едната буква. Та оттогавва съм "фиолог" :)

А иначе... за говоренето по същество и за упражняването на фатическата функция на езика, в БГ напоследък се набляга предимно на втората. Блог.бг не прави изключение :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3219297
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930