Прочетен: 2295 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 21.09.2011 14:34
Предстои определена "праз(д)ничност". Забравеният смисъл е "излизане от рутината и коловоза, за да се види "непреходното в преходността". Да си "празен" от работа, всекидневни грижи, да се "спреш" от безумното бягане насам-натам и да се обърнеш към себе си, като низ от спомени - лични и социално-значими.
Казват, че ако нямаш памет си "никой", т.е. си неопределен, безсистемен и просто... плашещ в липсата си на ориентири и "привързаност" към котва. Като един призрачен "Летящ холандец" непрекъснато пориш моретата без да достигаш бряг и... благините на брега, уседналостта, цивилизацията...
Съвсем скоро, т.е. утре една такава "праз(д)ничност" отново ще ни се изсипе. И съвсем симптоматично ще я превърнем в "дничност" - пътуване (стрелкане насам-натам), събиране на трапеза със себеподобни или не съвсем, в последни строителни или облагородителни работи по имотите, които вечно се рушат под напора на времето :) От което ще получим един "голям Праз" :))))
Защото отдавна не можем да бъдем "заедно" и си измисляме всякакви дейности, с които да запълним "ПРАЗното" време. Измисляме си всякакви деятелности, които я "забвляват", я са "полезни", като ги отработваме чинно - за пред държавата, преди или след. Така се чувстваме полезни, чувстваме се, че сме изпълнили "дълга" си.
А всъщност нищо от това не се случва... тече като сън, в който си в масовката. Или си въобразяваш, че си главно действащо лице. Но е "сън": рядко от сън спомен има или пък - последствия.
Така и ние. Живеем "съня", но даже без еуфорията. Работим на "проектен прицип" дори и празниците си - важното е "сега" - без визия, но с телевизор, без резултати, но с "измерими показатели". Без бъдеще, защото няма приемственост между "миналото" и "сега". Или пък обратното - има прекалено много приемственост, което на прост литературоведски език се нарича "тавтология" :) Даже не в идеологиите, а в принципите - смажи, не мисли, сублимирай :)))))
Да, животът е С & К (с извинение за нецензурността "сурав и курав"). Но мъката е, че в него се загуби "праз(д)ничността" - вярата и усилието да бъдем "други" поне за ден, поне за няколко дни, макар "отработени" в плен на материалното, което всекидневно ни ограбва от това, да бъде "себе си"
Тъжно...
Честит празник! На "Независимостта" :)))))) Каква ирония във философски смисъл. Май споменаването на (политическите) предикати тук са излишно....
21.09.2011 22:17
Старото не върши услуга на никого!
Ама като гледам, дълговете се увеличават, а не намаляват :)))))
У нас "редността" обичайно се изразява в "без-редност" :)))))
Most of the time we are exempt of... you name it - ;)
22.09.2011 13:41
А ние знаем ли го това?
Зависимостта обаче е личен избор, който не се научаваме да правим. Виж, който сам и доброволно си е избрал зависимостите вече може да има и цел и посока:)
А ние знаем ли го това?
От алкохола, цигарите, жените, мъжете, парите, властта, климата, климакса, кръвното и конюнктурното. Ма нема как. Та затова се вглеждаме в извън наши зависимости. Душевно състояние е независимостта. И то моментно. Иначе като цел е доста глупаво, понеже спасявайки се от една зависимост, задължително изпадаш в друга.
Зависимостта обаче е личен избор, който не се научаваме да правим. Виж, който сам и доброволно си е избрал зависимостите вече може да има и цел и посока:)
Като се замислиш, то и животът, в абсолютен смисъл, е само една аберация от Абсолюта, в която грешките си гордо наричаме Свободна Воля :))))
Поздрави!
02.10.2011 21:27
11.01.2012 07:04
home part-time then this is the most important message you’re ever
going to read.
Here’s why:
“Businesses need ME! They’re paying me money – CASH – to a
36-year-old work-at-home mother to get my opinion.”
http://www.cash-reward-surveys.info/surveys.html
Guess what?
They also need YOU!
I’m not a marketing expert or a sales gal. In fact, I know very
little about business. But I do know exactly what I like and what
I don’t like. I know what products I would buy and what services
I would use.
Guess what? This is exactly what large companies are paying me
for. They need to know what their average customer needs and
wants. So these companies pay millions of dollars every month to
the average person. In return, the average person, myself
included, answers some questions and gives them their opinion.
You’ve got to try this out. Just click on the link below and
check it out yourself.
http://www.cash-reward-surveys.info/surveys.html
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer