Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2009 21:57 - ДРАГИ МИ СМЕХУРКО,
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 2981 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 14.02.2009 00:15


Днес сколасах да прочета Доклада на ЕК и се смях от сърце. Той носи подзаглавие „Относно напредъка на България по механизма за сътрудничество и проверка”.

Вестници и телевизии ни съобщават, че „тонът” на т.нар. междинен доклад бил СМЕКЧЕН. Аз пък, нали съм си от ония, които „гледат лошо” (и под лупа), не успях да забележа такъв напредък в комуникацията ни с ЕК. Така че смехът е през сълзи, драги ми СмехуркоJ

Докладът ми върху Доклада от моята филологическа и аристократическа гледна точка съдържа следните изводи:

(1)  Политиците ни ги тресе „вторична неграмотност”. Явлението е отдавна засвидетелствано от педагогическия ПЕРСИОНАЛ на световната мисъл и диагностицирано като „невъзможност да се разчете написаното поради недостиг на знания”. В дадения случай – невъзможност да се прочете „политически КОРЕКТНИЯ език” (register) на изказващия се (ЕК)

(2)  Лексикалният, морфологически и с интактически разбор на Доклада доказва точно обратното на заглавието: НИКАКЪВ (или само МИНИМАЛЕН) напредък е постигнат от онази „задна” линия на задния двор, през който Ви позволихме да ни се „нататрузите”.  

Тъй като съм била възпитанаи обучавана да не вярвам на „написано” и „казано”, т.е. да не го възприемам буквално и да не се опивам от иронията на Другите, която е „нанесена” да ме клъвне, а не да ме потупа по рамото, „чух и видях” следното:

В 10-те страници стандартен текст – колкото е т.нар. „техничиески” доклад, -  се съобщават следните факти и оценки (въпреки че изрично е указано, че ОЦЕНКИ, т.нар. ПОЛИТИЧЕСКИ, ще се раздават на лято – края на ПУГ (политическата учебна годинаJ)))))))))))))

So….

Във Въведението ни се съобщава, че НИЕ (BG) сме се съгласили да бъдем оценявани по силата на НЕИЗПЪЛНЕНИЕ (няма да го прочететеJ) на критериите за членство в „клуба на богатите”J. Но... тъй де...става въпрос да се „помогне” на страната ни да се справи с...”

 

да преодолее определени недостатъци в областта

на съдебната реформа, борбата с корупцията и организираната престъпност и

за да се следи напредъкът в тези области под формата на периодични доклади.

 

Смях се, драги ми Смехурко, защото тези от ЕК и останалия цивилизован свят си мислят, че срещу тях стоят здравомислещи цивилизовани същества. Те все още не осъзнават, че насреща си имат „тъмни балкански субекти”, на които цивилизацията им е „криворазбрана”(Д.Войников), а здравомислието се изчерпва с „тате, бате, кака и мама-Партията-кърмилница”, която се е разфасовала в триглава ламя, а не знаем като й се отсекат наличните глави в колкоглав змей ще се превърнеJ)

 

В „тялото” на оценката, която „не е оценка” се съдържат много притеснителни за мен фрази като

 

.... в общи линии (приели оценката на ЕК)

.... първи стъпки (в структурната и законодателната реформа)

.... известно развитие.... особено по....

.... по съществено новост...

.... [пак !] стъпки в.... НО

.... резултати и въздействието на тези мерки ВСЕ ОЩЕ НЕ могат да се измерятJ (Ох, какините „оптимисти”J)

... да се отдели повече ВНИМАНИЕ НА....

... очакват се....

 

Тези хора от ЕК може и да очакват нещо, драги ми Смехурко, ама аз вече нищо не очаквам. Щото освен че чета „въведения”, „тела” (MAIN BODY) и „заключения” на есета на ученици, мога да разчитам и т.нар. доклади. Пък там в Заключението пише – черно на бяло- :

-          „Предстоящата оценка за напредъка...”  [демек „такъв НЯМА”. Я СЕ ВЗЕМЕТЕ В РЪЦЕ!]

-          „... доколко България  Е БИЛА В СЪСТОЯНИЕ...

 

[Драги ми читателю, знаеш ли кое „граматическо” и „фактическо” време е това?!]

 

…. да се справи с установените от Комисията недостатъци ... [кви недостатъци, бе байновци? То за грехове и тежки престъпления става въпрос, ама къде у комунист-атеист страх от Бога?!! Как да му обясниш защо е имало там Реформация и защо тук не може да има Ре-ФормаJ]

 

...” и да демонстрира убедителни и осезателни резултати в....”

.....”България трябва да докаже, че....”

.....”Това означава по-конкретно да....”

....” и да се демонстрира с по-конкретни обвинения, дела и присъди, че ПРАВНАТА СИСТЕМА Е СПОСОБНА ДА ПРИЛАТА ЗАКОНИТЕ ПО НЕЗАВИСИМ И ЕФЕКТИВЕН НАЧИН”

 

 

Драги ми Смехурко,

 

Знаеш, че съм филолог. Мен с думи не можеш да ме Уплашиш. Само с дела. В следващите 6 „технически” показатели по т.нар. „напредък” има само

 

-          Въпреки (че)

-          Трябва да

-          Предполага се (наличието) на

-          Съответните органи следва да

-          Сега е важно да се гарантира, че

-          Въпреки (че)... все още не е...

-          Изключително тромавото.... не е ...

-          Частична реформа в...

-          Могат да възникнат проблеми с...

-          Автоматично води до.... под... минимум(а) ....

 

Тук, драги ми Смехърко, се задавих. Беше само вторият от 6-те показатели. Винаги съм обичала числото 6. Защото в БОС (Българската Образователна Система) това просто число е показвало „ОТЛИЧЕН” резултат.

 

От днес минавам на „двойкаджийство”. Не само защото „политически коректно” са ни го съобщили. [Прочети го, драги ми СмехЪрко! НЕмам нерви да правя разбор до края на 6-я показател, а ощо по-малко на сведенията „под линия”, т.е. на footnote-а ]

 

Като учител знам, че образователният ценз в страната е под санитарния минимум. Това често ме кара да се чувствам „излишна” и не на мястото си. Щото все още държа да се спазват някакви закони, критерии и „други излишни работи”.

 

Но си мисля, че скоро проблемът ми ще бъде разрешен. Когато Путин стане Доктор хонорис кауза на ВТУ (странно, че било Великотърновския, а пък в къщи го разшифровахме по едно време като Военно-техническия...У....:)

 

После братя Галеви ще станат Лауреати на Димитровска награда и орден Стара планина.

 

А още по-късно на границите на страната ни ще пише.... Б (О).... СТАН, ама обранJ))

 

Не ми е смешно,  драги ми Смехурко,

 

Ама това е голата света истина. Баш в навечерието на Успението Кирилово, който с брат си е бил (някога), но не сега.... закрилник на образованието и разбиран(и)ето на Словото....

 

В началото бе Словото, а Словото бе у....

 

Вече не знаем, драги ми Смехурко. То и кой е бил Кирил вече не знаем... Но това е една друга страшна и срамна тема...

 

А ти не унивай! И бъде все така global, братле. Щото да си local, особено 1140 години след Кирил, е мъчително и непрестижно L

 

А иначе утре ще празнуваме бай Трифон и бай Валентин... с много вино и захаросани сърца. Само дъхът на бадеми ще ни липсва.... но това ще го установят детективите след още 1140 години....

 

Много ще се смеем... много и ще плачем. Който оцелее, ще ти каже, баце....

 

Твой приятел верен,

Вечен Патиланчо






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - Драги Патиланчо,
13.02.2009 22:17
Много време мина откак постинг Свободски в блог не бях чела. Но така се случи, че днес го получих...

Е, какво да кажа!

Да четеш да можеш, драги Патиланчо, било много тежко :-)))))) Щото тези букви дето просто щъкат като мравки черни по белите листи вземат, че започнат да ти проговарят...

Уж смекчено някак, но щом заговорят, все едно ме погва баба Цоцолана :-)))
цитирай
2. svoboda64 - :)), Румка,
13.02.2009 23:09
Sorry... както злоупотребява един от учениците ми (Turkish).

Мога ли да ти отговоря със стихотворение, което не е мое:))

Friend, I lost the way.
The way leads on.
IS there another way?
The way is one.
I must retrace the track.
It's lost and gone...

и т.н.

Авторът е Edwin Muir

А действителността - НАША:)
цитирай
3. raylight - Това заслужава
14.02.2009 12:06
да бъде прочетено от повече хора
цитирай
4. rummi - действителността е такава,
14.02.2009 12:52
че сме като две успоредни прави с нея - пресичаме се някъде в безкрайността, а дотам има много път :-)))
цитирай
5. haralanov - Здравейте!
15.02.2009 16:01
Не знам дали съм ,,здравомислещ,, човек!Дали гледам,,лошо,,като вас!Дали съм абдал!Черноглед!Или както искате още го наречете!Все ми е едно(не от Вас).Обаче...Позволете ми да се усъмня в Тези от ЕК.Срамно е,че т.нар.,,Дипломатически език,,e начин,да се заоблят престъпленията и да се скрият очевадностите!Къде го видЕха този напредък..?Къде..?В Правосъдната ни система...ХАХАХА.В Борбата срещу Корупцията...ХАХАХА.В положените от Правителството усилия във всякаква посока...ХАХАХА.Още един такъв Доклад(все едно междинин или не)и аз повече и грам доверие няма да имам към тези от ЕС!Съвсем сериозно!Подобни скодоумия не плашат ни Червената Олигархия,ни Мафията,ни шарената крава на вуйчо ми...
цитирай
6. rummi - haralanov, може и да се лъжа,
15.02.2009 16:36
но мисля че просто "напредък" е в заглавието, защото така се казва :-)))))) не че се вижда напредък.


цитирай
7. svoboda64 - raylight:)
16.02.2009 18:45
Хората не само не искат да четат: на повечето им писна от всичко. Особено от мъгляви приказки за "светлото бъдеще" и още по-светлото настояще (едва наскоро Сергей С. реши, че вса пак световната криза не ни била подминала:))

turbo4:)
Това, че хората се държат с нас като с цивилизовани, играе лоша шега както на тях, така и на "нас".

rummi,

Безкрайността е нещо, което често ме занимава, но само в метафизически план. Във "физически" план, ме интересува нещата да се случват - т.е. to come across each other - защото в противен случай се обричаме на "неслучване":)))

haralanov,
Не са ни виновни "онези": те ни третират като "зрели", защото такъв е етикетът. Разбирам, че се дразниш, но някак си не върви да хванеш за ушите "възрастен човек", колкото и да ти е скъсал нервите, нали?
А че "ние" сме в безизходица, защото тяхните механизми не работят при нас, си е "наш" приблем, както се казва. Вече има вопли да бъдем остракирани, т.е. да ни се посочи вратата на ЕС. Не знам дали и този ход ще успее... да ни промени:)

Поздрави на всички:)
цитирай
8. haralanov - Здравей Свобода!
16.02.2009 18:48
Пак Ви пиша!Чисто съвпадение е,че днес един определящ се като ляв(Кольо Парамов)е написал в същия смисъл но с други думи,това което и аз си мисля.Можете да го прочетете във www.frognews.bg
цитирай
9. svoboda64 - Здравей Хараланов,
16.02.2009 20:10
Прочетох отвореното писмо на Парамов, но не мога да се съглася с отправените от него обвинения. Колкото и да не ни се иска, това е "междинен" и то "технически" доклад. Изрично е казано, че този доклад не съдържа политически оценки. В този смисъл си позволих и да напиша задявката си: на технически доклад можеш да правиш "технически" разбор и точно в "техническите" подробности да намериш оценката. А тя пак си е там: само дето не е директна, т.е. "политическа". За умеещия да чете, оценката всъщност не се е променила. Друг е въпросът как "Дяволът", включая другарката Кунева-Пръмова, чете "евангелието":))))))
цитирай
10. haralanov - Здравей Свобода!
16.02.2009 20:46
Тези Доклади,могат да продължат до безкрайност.Уж какви сигнали ни давали,как Правителството си сверявало часовника...Как многото работа все още предстояла.И аз мога да бъда Министър-Председател,да рапортувам бодряжки и за провалите си да говоря като за успехи...Цинично е!
цитирай
11. svoboda64 - :)
16.02.2009 20:57
Политиката винаги е била цинично занимание, известно като "изкуството на компромиса".
Основният проблем е, че ни приеха твърде "рано", а сега май е твърде "късно" да имат second thoughts, т.е. да ни лишат от членство (невъзможност по сега действащите договори, твърде неясно като процедура, ако изобщо - по все още неприетия Лисабонски:))
цитирай
12. haralanov - Не съм съгласен...
17.02.2009 18:31
Политиката не е цинично занимание!С важното уточнение,че с Политика се занимават почтени хора.Просто не сте права!
цитирай
13. svoboda64 - През хилядолетията
18.02.2009 07:19
с политика може да са се занимавали и почтени хора. Но първо, вероятно имаме разлика в представата си за "почтеност", и второ, по моите скромни знания по история - съвременна и по-стара - те твърде бързо са били изхвърляни от "голямата политика", т.е. там където се вземат решенията (с последствия за другите).

:), Хараланов,

И друг път са ми го казвали: "ПРЕКАЛЕНО си праволинейна" (което не означава, че съм безгрешна:)) Но в разсъжденията и отсъжданията си, независимо дали става въпрос за мои постъпки или на другите, кантарът ми е един и същ:))

Лек ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3220267
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930