Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2008 23:13 - DOORS – КОГАТО ЕДНА ВРАТА СЕ ЗАТВАРЯ, СЕ ОТВАРЯ ДРУГА...
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 4034 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 08.12.2008 23:59


Осмодекемврийски не ми се празнува. Отдавна този „празник” е лишен от смисъла си, защото я няма духовната заедност провокирала го някога и прозираща иззад мощите на патрона – Кирилометодиевския ученик Св. Климент Охридски. Да обясняваш на нищия духом от какво се лишава сам е все едно да говориш на незрящ и да му обясняваш/описваш красотата и цветистостта на Божия свят. Нещо, до което не може априори да се докосне, защото Божествено или Човешки е лишен от сетива...

Горният размисъл е безперспективен в моменти на тотална криза като сегашната. Затова едниственият начин да й се противопоставим е не като „празнуваме”, а като работимJ Когато нещо не се получава с просто усилие, се получава с много и то комплексно усилие! Затова и моят работен ден е 12 часов. Предполагам, че не мога да ви впечатля с числото на изработените часове.  Онова, което прави разликата е, че са „преподавателски”L Само онзи, който не е късал гърди и глас в определена съчетана напрегнатост на ум, тяло и душа, няма да разбере... А тяхното име е легионJ))))) Верина се разтревожи като разбра за работния ми ритъм, който ще продължи около година. Без почивен ден и с тази натовареност – 9-11 часа „преподавателски”J Дано за 20-тината ми ученици това да има смисъл и резултат. За разлика от св. Климент няма да мога да обуча 3 500. Но и 20 „езичници” стигат.

Така отпразнувах и днешния ден на студента (и преподавателя) – преподавайки. Работният ми ден започна в 8.15 и приключи в 20.35. Не ми липсват масите, песните, мезетата и вината. Достатъчни ми бяха онези очи, вперени в мен, които се опитваха да разчетат по гримасата и мимиката на лицето ми дали съм доволна или недоволна от ‘our/my performance’. Странното в цялата тази история е, че основният корпус на когото преподавам - преподавах включително и днес, - са турци. За тези, които не знаят, днес започва Курбан Байрама. Жертвата не беше само „моя”, беше и „тяхна”: в ден на „празник” да стоят и да изпълняват „по-висшия” си дълг – дългът към бъдещето, в който едната заедност ще се крепи на добрата комуникация и познаването на комуникативните нюанси като основа за дисциплинарната и дисциплинираната неетническа и нерилигиозна цялост.  

Мда... има над какво да се размишлява. Както и над какво да се работи. Някак си отдавна мисля за учениците си в категориите „иска да учи/не иска да учи”, „поддава се на дисциплинарно възпитание/асоциален тип(аж) без надежда за развитие”. Да ме простят махленските чатъри, но вече не мога да плача за БЛъгарското образУвание. Верина се е изказала пространно по темата – вж. http://www.verina.vesel.info/ - Да се хванем за виетнамците: либерализиране на достъпа до професията (7 декември 2008). Като учител „езичник” отдавна - има-няма 6-годин веч -  уча онзи, който е готов да „следва и изпълнява”. Нито имам време за политикански поврътни, нито нерви – да отварям очите на слепите. Мисля, че доста учители си похабихме нервите и затрихме години  от живота си да викаме из Пустинята на Родното Школско Образование. Сега дойде време да берем плодовете си: онези, които трупахме знания и опит – ще се прехранваме от тях, но далеч от „празната ясла на словоблудците и фарисеите” - ДаниВелчевото и сие реформирано бюджето-празно безобраз(ован)ие...

Затова колкото и да ми е мъчно в някакъв си план на разсъждение, на душата ми е леко и само тялото ми се гърчи под прекомерния товар. Защото, когато едно врата се затваря, се отваря друга. Въпросът с повишена трудност, обаче, е... кой е този, който преминава през неяJ

It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich - [materially obsessed – my update, S.G.] - man to enter into the kingdom of God” (Matthew 19:24. Similar verses are in Mark 10:25 and Luke 18:25) -;)

Rumyrayk ме размисли, затова всичка са поздравени с любимите Doors:)

 


Тагове:   отваря,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rumyrayk - ама много правилно :)
08.12.2008 23:30
аз пък тамън се чудех дали да пусна пост за големият Джон и големият Джим - единият умрял, другият се родил днес....ама май късно стана, а и хората празнуват...8ми декември)))
сега тъкмо слушам това, с което те черпя-
http://www.youtube.com/watch?v=vhhOmc2EtCA
цитирай
2. haralanov - Здравей Свобода,
09.12.2008 18:41
Поздрави!!!
цитирай
3. candysays - Поздрави и от мен!
12.12.2008 10:38
Права си, и се радвам, че си намерила нов път пред себе си, че си отворила друга врата..

Всичко най-добро ти желая, и много сили и успех!

Крис
цитирай
4. evrazol - Кой преминава през нея?
12.12.2008 23:28
Ами този за когото се отваря, естествено. Те сами за себе си са отворени.

нито нерви – да отварям очите на слепите

Е това ако не е преподавател, незнам. Ако спреш да преподаваш може и да започнеш да ги учиш, а.
цитирай
5. svoboda64 - Румка,
13.12.2008 11:24
Поздрави за отворената нова врата към красотата - как мина вчера откриването на керамичницата под патронажа на св. Спиридон?
:)
цитирай
6. svoboda64 - Поздрави, Хараланов,
13.12.2008 11:25
Дано да са ни по-здрави нервите, за да устискаме ... за нашите цели и задачи, които са Негови:)
цитирай
7. svoboda64 - Крис,
13.12.2008 11:26
Благодаря ти, мила! И на теб желая много сили и успехи!
Поздрави
цитирай
8. svoboda64 - evrazol :)
13.12.2008 11:36
Очевидно вчера не ти е било ден! Но и на мен не ми беше, но това е друга Bg история, отегчителна и утомителна, която ако имам сили и време ще разкажа тези дни.

По повод на заяждането ти:

1) За възвратно страдателния залог в българския език е изписано много. Това ми е любимият залог, който не си спомням да има аналог в другите езици - хем си вършител на действието, хем си потърпевш от него:))

2) Това с липсата на нерви да отварям очите на слепите се отнася за "нашего брата" - възрастния Bg родител и "ръководител", който все повече неглижира ролята си, но затова пък е пълен с претенции, невежество по отношение на "учебно-възпитателния процес" и все повече го привижда като "фабрика": пускаш едни материали вътре, а на края на поточната линия (assembly belt) се очаква някаква "механична играчка":)... ако ме разбираш. Ако ли не - се причисляваш в "легиона", но не френския:)

3) Преподавател е титлата, с която обществото ме дефинира. Аз съм се дефинирала като "учител", щото произлиза от ук (улица), т.е. трябва да си водач, но не на МПС:)

А иначе... поздрави, защото съм родена в месеца на Янус:))))))))
цитирай
9. evrazol - Сигурен съм
14.12.2008 13:31
че искрено и добросъвестно си вършиш работата. Сигурен съм и че от "учебно-възпитателния процес" е останала само частта преди тирето, и то със съмнителна стойност. Ние им преподаваме, пък те ако щат да възприемат е принципа на практика/та/.

Та ми се ще тия които могат да отварят очите на слепите да правят това. И то без да чакат награда, щото не виждам на какво друго да се надявам в личен план.
Мисля че е по полезно да отвориш очите на един сляп, отколкото да преведеш 10 слепци през кръстовището.
цитирай
10. svoboda64 - :)
14.12.2008 17:18
Определено не ме познаваш. Нито си наясно със стила на преподаването ми...
Не, не чакам награда. Тъпо е да го кажа толкова иносказателно, но от друга страна е препазливо:) - та, с други думи, признанието съм си го получила ... отдавна. От един друг "план":)
цитирай
11. evrazol - О, лошо съм се изразил
15.12.2008 22:33
Извинявай, исках да се изразя така:

Сигурен съм че от "учебно-възпитателния процес" е останала само частта преди тирето, и то със съмнителна стойност. Ние им преподаваме, пък те ако щат да възприемат е принципа на практика/та/.

Сигурен съм и че искрено и добросъвестно си вършиш работата.Та ми се ще тия които могат да отварят очите на слепите да правят това. И то без да чакат награда, щото не виждам на какво друго да се надявам в личен план.
Мисля че е по полезно да отвориш очите на един сляп, отколкото да преведеш 10 слепци през кръстовището.

Прощавай още веднъж.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3220306
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930