Прочетен: 4034 Коментари: 11 Гласове:
Последна промяна: 08.12.2008 23:59
Осмодекемврийски не ми се празнува. Отдавна този „празник” е лишен от смисъла си, защото я няма духовната заедност провокирала го някога и прозираща иззад мощите на патрона – Кирилометодиевския ученик Св. Климент Охридски. Да обясняваш на нищия духом от какво се лишава сам е все едно да говориш на незрящ и да му обясняваш/описваш красотата и цветистостта на Божия свят. Нещо, до което не може априори да се докосне, защото Божествено или Човешки е лишен от сетива...
Горният размисъл е безперспективен в моменти на тотална криза като сегашната. Затова едниственият начин да й се противопоставим е не като „празнуваме”, а като работимJ Когато нещо не се получава с просто усилие, се получава с много и то комплексно усилие! Затова и моят работен ден е 12 часов. Предполагам, че не мога да ви впечатля с числото на изработените часове. Онова, което прави разликата е, че са „преподавателски”L Само онзи, който не е късал гърди и глас в определена съчетана напрегнатост на ум, тяло и душа, няма да разбере... А тяхното име е легионJ))))) Верина се разтревожи като разбра за работния ми ритъм, който ще продължи около година. Без почивен ден и с тази натовареност – 9-11 часа „преподавателски”J Дано за 20-тината ми ученици това да има смисъл и резултат. За разлика от св. Климент няма да мога да обуча 3 500. Но и 20 „езичници” стигат.
Така отпразнувах и днешния ден на студента (и преподавателя) – преподавайки. Работният ми ден започна в 8.15 и приключи в 20.35. Не ми липсват масите, песните, мезетата и вината. Достатъчни ми бяха онези очи, вперени в мен, които се опитваха да разчетат по гримасата и мимиката на лицето ми дали съм доволна или недоволна от ‘our/my performance’. Странното в цялата тази история е, че основният корпус на когото преподавам - преподавах включително и днес, - са турци. За тези, които не знаят, днес започва Курбан Байрама. Жертвата не беше само „моя”, беше и „тяхна”: в ден на „празник” да стоят и да изпълняват „по-висшия” си дълг – дългът към бъдещето, в който едната заедност ще се крепи на добрата комуникация и познаването на комуникативните нюанси като основа за дисциплинарната и дисциплинираната неетническа и нерилигиозна цялост.
Мда... има над какво да се размишлява. Както и над какво да се работи. Някак си отдавна мисля за учениците си в категориите „иска да учи/не иска да учи”, „поддава се на дисциплинарно възпитание/асоциален тип(аж) без надежда за развитие”. Да ме простят махленските чатъри, но вече не мога да плача за БЛъгарското образУвание. Верина се е изказала пространно по темата – вж. http://www.verina.vesel.info/ - Да се хванем за виетнамците: либерализиране на достъпа до професията (7 декември 2008). Като учител „езичник” отдавна - има-няма 6-годин веч - уча онзи, който е готов да „следва и изпълнява”. Нито имам време за политикански поврътни, нито нерви – да отварям очите на слепите. Мисля, че доста учители си похабихме нервите и затрихме години от живота си да викаме из Пустинята на Родното Школско Образование. Сега дойде време да берем плодовете си: онези, които трупахме знания и опит – ще се прехранваме от тях, но далеч от „празната ясла на словоблудците и фарисеите” - ДаниВелчевото и сие реформирано бюджето-празно безобраз(ован)ие...
Затова колкото и да ми е мъчно в някакъв си план на разсъждение, на душата ми е леко и само тялото ми се гърчи под прекомерния товар. Защото, когато едно врата се затваря, се отваря друга. Въпросът с повишена трудност, обаче, е... кой е този, който преминава през неяJ
It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich - [materially obsessed – my update, S.G.] - man to enter into the kingdom of God” (Matthew 19:24. Similar verses are in Mark 10:25 and Luke 18:25) -;)
Rumyrayk ме размисли, затова всичка са поздравени с любимите Doors:)
Пореден мол отваря врати в София
Музиката отваря сърцата в Пловдив
сега тъкмо слушам това, с което те черпя-
http://www.youtube.com/watch?v=vhhOmc2EtCA
Всичко най-добро ти желая, и много сили и успех!
Крис
нито нерви – да отварям очите на слепите
Е това ако не е преподавател, незнам. Ако спреш да преподаваш може и да започнеш да ги учиш, а.
:)
Поздрави
По повод на заяждането ти:
1) За възвратно страдателния залог в българския език е изписано много. Това ми е любимият залог, който не си спомням да има аналог в другите езици - хем си вършител на действието, хем си потърпевш от него:))
2) Това с липсата на нерви да отварям очите на слепите се отнася за "нашего брата" - възрастния Bg родител и "ръководител", който все повече неглижира ролята си, но затова пък е пълен с претенции, невежество по отношение на "учебно-възпитателния процес" и все повече го привижда като "фабрика": пускаш едни материали вътре, а на края на поточната линия (assembly belt) се очаква някаква "механична играчка":)... ако ме разбираш. Ако ли не - се причисляваш в "легиона", но не френския:)
3) Преподавател е титлата, с която обществото ме дефинира. Аз съм се дефинирала като "учител", щото произлиза от ук (улица), т.е. трябва да си водач, но не на МПС:)
А иначе... поздрави, защото съм родена в месеца на Янус:))))))))
Та ми се ще тия които могат да отварят очите на слепите да правят това. И то без да чакат награда, щото не виждам на какво друго да се надявам в личен план.
Мисля че е по полезно да отвориш очите на един сляп, отколкото да преведеш 10 слепци през кръстовището.
Не, не чакам награда. Тъпо е да го кажа толкова иносказателно, но от друга страна е препазливо:) - та, с други думи, признанието съм си го получила ... отдавна. От един друг "план":)
Сигурен съм че от "учебно-възпитателния процес" е останала само частта преди тирето, и то със съмнителна стойност. Ние им преподаваме, пък те ако щат да възприемат е принципа на практика/та/.
Сигурен съм и че искрено и добросъвестно си вършиш работата.Та ми се ще тия които могат да отварят очите на слепите да правят това. И то без да чакат награда, щото не виждам на какво друго да се надявам в личен план.
Мисля че е по полезно да отвориш очите на един сляп, отколкото да преведеш 10 слепци през кръстовището.
Прощавай още веднъж.
2. СЕГА
3. mediapool
4. Културният вестник
5. Капитал
6. TimesOnline
7. The Guardian
8. The Economist
9. EUObserver
10. Вени Г
11. Нели Огнянова
12. Радан К.
13. netinfo
14. scienceblogs
15. afera.bg
16. www.howjsay.com
17. rum
18. euractiv.com
19. zemianazaem
20. apocryph
21. lib
22. ez
23. dr.tonyfilipov@
24. worldwidewords
25. slova.org.ru
26. novinar.net
27. azcheta
28. 5 T
29. Изворите
30. Harmer