Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2008 19:01 - A la guerre comme a la guerre: ГРАЖДАНИТЕ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА – СЛУЧАЯТ ФРЕНСКАТА
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 2967 Коментари: 11 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

От всичко, което прочетох в утрешния брой на 168 часа, за енти път регистрирах с трескавото си съзнание, че нямаме Държава, а ОбразУвание. При това раково. Ужасяващо!!!... Мафиотската съединителна тъкан е проникнала във всяка клетка на държавния организъм - следствие, МВР, ДАНС, НАП, Минтници, Агенцията за държавни вземания, Министерски съвет, Парламент, Съдебна система... Уou name it!) Това... както и да е. Ние си го знаем. Лошото е, че съвсем скоро ще понесем още санкции от ЕС: втори смразяващ доклад от ОЛАФ, в който Людмил Стойков-Николов ще са бледо копие на политико-финансово-икономическите НИ проблеми, както и предапазната клауза „Правосъдие”. О, Българийо, като си неспособна да се справиш със змията, ще трябва да понесеш СРАМА да бъдеш на позорния стълб! Но колко ги е еня???!

На фона на този Апокалипсис да говоря за някакви проблеми в образованието е не само смешно, но и нелепо. Както и как то се „насърчава”, погазва, институционализира и т.н. Няма и да говоря за „разпродажбата” на закритите училища. Болката ми е 9 ФЕГ! Няма как. Френската е част от личната ми съдба и живот, макар нелепо да се разделих с нея. Поради г-жа МалинскаJ И точно тук е иронията на съдбата! Да защитавам човек/институция, която ми е нанесла дълбоки и трайни травми, и да не се поколебая да го направя единствено и само заради изгарящото ме чувство за граждански дълг и справедливостJ)

Френската гимназия е институция на Гражданското общество. И ако някой досега не го е разбрал и се е опитал да я удави в скандали, в дребнотемие, ежби и други подобни балкански мурафети, винаги дълбоко си е изпащал. И сега ще бъде така. Защото не става въпрос за съдбата на г-жа Малинска, става въпрос за Директор(к)ата на тази институция. Става въпрос за символ, а не за конкретния „грешен” (като всички нас) човек, заемащ длъжността. Става въпрос за някого, в когото са инвестирани години за изграждане на мениджърски капацитет, морален авторитет, професионализъм. И е адски тъпо това да бъде съсипано с лека ръка заради тъп... политически и личен реваншизъм. В дадения случай визирам „административното” недоразумение г-жа Кастрева и „политическото” недоразумение – г-н Вълчев. Хора дълбоко чужди на системата на Образованието, но дълбоко навътре в ендометриозата „мафия Bg”. Хора, които не се свенят да изразяват апетите към терена в ... двора на Гимназията и апетите към директорското място под формата на „административна” загриженост за успеха и просперирането на това учебно заведениеJ Смях в залата! Който се опитва да прикрие страха от очевидната „непокорност” на учителско-ученическия колектив, просмукан от френската култура на гражданската революция и неподчинение на скудоумието....

Нямам думи да изразя погнусата си от начина, по който се развива цялата тази „епопея” по отстраняване от длъжност. Това всъщност си е разчленяването на един жив организъм. Прекъсване на нормалните връзки на доверие и колегиалност в името на „буквата на Закона”, защото в България Законът е кастриран от Дух. И понеже подочувам от кухнята, то е гадост до гадост. В голямата си част - недоказуема в съда. Балканска: тънко просмукваща се  чрез медийни подмятания, лични телефонни разговори, устни разпореждания и реакции-одумки. Хора, които смятат че земната йерархия е над всичкоJ Колко погрешно, колко смешно дупликиране на разпространението на ракова клетка, опитвайки се социално да се имплантира в ядрото на здравата. Нищо ново под слънцето! Но колко пагубно за образованието и възпитанието в това конкретно място, а понеже то е видимо – колко жалък пример за националното и регионалното „ръководство” на образованието... Жив пример какво (не) трябва да се прави, за да спасим и малкото останало в образователните институции, което да не се принесе в жертва на националната чалга-култура: (само)убий, наклевети, изнасили, ограби!

Та образованието... не е лъжица за всяка уста. Което последните административно-политически действия само доказват! За да си някъде по йерархията на образованието се изисква много качества и можения накуп, плюс голяма професионална и лична култура, съчетани с алтруизъм и патриотизъм. Нещо, което е в такъв голям дефицит, че оголената като кадри в момента Френска, направо героически все още защитава! Като Александър Матросов на амбразуратаJ Като един от последните „живи” флагмани на елитното езиково/хуманитарно образование!

Шапка им свалям, че все още с протестите си се съпротивляват срещу Държавната тъпотия, безрезервно натрапвана от екипа на Дани Вълчев. Малцината останали от „старата школа” на Френската все още продължават да държат на личната  и професионалната Чест много повече, отколкото на конюнктурната поврътливост. Те са като последните граждани-мохикани, които се опитват да опазят държавната образователна територия за развитие на индивида, а не за промиване на мозъци и безропотно „стадно”  послушание. Ако и сега обществото (гражданското, ако има такова!) не ги подкрепи, наистина всички надежди са загубени!!! Нищо че Френската ще продължава да работи на „конвейр” за докторанти на чужди университети, за дипломати и висши държавни фигури, за хора от професионалния елит на нацията и глобализацията, както го е правила и досега!!!

Хора, не ми се ще и този протест да остане като глас в пустиня!  Той всъщност трябва да се ретранслира и разбере точно в аспекта му: „Гражданите срещу държавата (на мафията)”. Онези дечица - сегашните ученици на Френската трябва да получат едно рамо, за да повярват, че гражданските борби не винаги са с неуспешен край! Трябва да има надежда! И ние им я дължим!!!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - дори да не трябва да има надежда,
23.10.2008 19:28
надежда пак има :-)
цитирай
2. svoboda64 - Знаеш ли, Румка,
23.10.2008 19:43
Това е любимият ми дидактически текст - двойно езиков и ценностен - за мита Епиметей-Пандора и отмъщението на боговете към Прометей чрез брат му:)

В тази древногръцка "трагедия" е заключен целият оптимизъм на съвременната европейска цивилизация. Поне аз мисля така: Hope dies last of all:)
цитирай
3. rummi - а аз мисля,
23.10.2008 20:00
че изобщо не умира :-)
цитирай
4. анонимен - а всъщност
23.10.2008 20:01
е простотия. не зная защо винаги търсим подтекст и световен заговор. само простотия е. класическа.
цитирай
5. svoboda64 - alexalex,
23.10.2008 20:06
Аз не мисля, че съм изразила нещо, което може да се нарича "подтекст". И съвсем ясно за мен е, както и за теб, е че класическа простотия. Лошото е, когато тя е облечена в политически и административни действия. Иначе човешки бих могла да я преглътна:)
цитирай
6. lelya - Аз се опитвам да се въздържам от к...
23.10.2008 21:41
Аз се опитвам да се въздържам от коментари, но истината е, че съм истински разтревожена. Синът ми е ученик в 9 ФЕГ. Вероятността да попарят първият събуден порив за гражданска позиция на децата е огромна и аз няма да се примиря с това. За това благодаря за поста, този и на всички останали пишещи по темата и искрено моля за подкрепа на тази кауза.
цитирай
7. svoboda64 - lelya,
23.10.2008 21:49
Напълно те разбирам. Понеже моят човешки порив като гражданин многократно по един или друг начин точно там - във Френската! - е бил попарен -дали чрез директор или по друг начин:) - не искам това да се случва към децата. Не съм го позволяла докато аз съм била там. Поне да стига до тях как може да бъдеш "сзмазан" от машината. Затова ми се струва, че всички в момента не бива да се въздържаме от коментари!

Знаеш ли какво ми струваше на мен да напиша това (и да изтрия всички "лирически отклонения", които са важни за "мен", но не и за каузата?)

Поздрави
цитирай
8. svoboda64 - Преди да си легна:)
23.10.2008 22:08
Към админите!

Скъпи админи,
Напоследък безкрайно съм вбесена, че важните теми се "замитат" под кимила за сметка на "личните" и не толкова важните. В момента отново и пак се чувствам по същия начин. Не заради себе си! Понеже съм родена Водолей (а не Лъв, например) въобще не страдам от "снемането ми" от "Избрани блогове/постове".

Вижте! Аз самата държа на diversity! Ама това, което в момента правите, не е точно това:)

Ама както и да е! Както отдавна разбрах (в ролята си на учител първо), никого на нищо не можеш да научиш, ако той самият не е тръгнал да го търси!

Така че, честито Граждани! Макар и да не сте слугили на Админи:))))

Лека!
цитирай
9. rummi - "не се гаси туй, що не гасне"
23.10.2008 22:08
независимо от изхода на всеки граждански акт ние печелим


цитирай
10. rummi - хм, много неочаквано
24.10.2008 20:49
темата на постинга ти, надявам се, е интересна за по-широка публика.

аз през седмицата главно работя и спя и се надявам да наваксам с новини по темата през неработните дни.

и да потърся начин и аз да изразя протеста си.


цитирай
11. lelya - Положението е отвратително. Гл...
24.10.2008 20:59
Положението е отвратително. Гледах новините, юридически законът позволява да си прикрати трудовият и договор, но защо е необходимо. Не искам да оказвам натиск на сина си и не го разпитвам много, той е афектиран, предполагам и други деца. Това, което разбрах е, че инспекторатът обръща училището и тече едномесечна проверка. Естествено, че ще намерят нарушения, в кое у-ще няма да намерят. Въпросът е ФЕГ ли е с най-лошата дисциплина? Аз лично не смятам. Страшно съм притеснена, защото има вероятност да напуснат повече от 50% от учителите. Какво ще се случи с децата?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3220103
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930