Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2007 23:47 - QUO VADIS
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 2585 Коментари: 9 Гласове:
0



Прибирам се от поредната сбърка на "международното учителство" - някаква малка представителна извадка: няколко българи, шотландец, гъркиня, датчанка, холандка и румънка. Пъстра смесица. Всеки с всекидневните си национални и лични проблеми. Но духът общ: разговори за световно известни художници и художнички, за световния икономически ред, който все по-малко се интересува от общо образование (като че ли специалното/универститетското може да израстне на гола поляна:)), имиграцията и културните сблъсъци - асимилация и дисимилация, младото поколение и младежките субкултури. 

Уютно е да бъдеш сред себеподобни: поне за малко. Да разискваш духовен, а не икономически растеж:)) Да знаеш, че и другаде по земята децата и тяхното развитие са важно нещо. Че изявите на всяко дете се оценяват, че се гледа как допринася то за "международния клас": една група от елитни ученици, които говорят свободно английски и се замерят  със сложни академични конструкти като идетничност, субкултура, имиграция, личност и т.н. без да се сблъскват с неразбиране: с много смях и дълбока емоционална открита или потисната съпричастност...

Утрешният ден е тук. И иска само малко да бъде подкрепен и окрилен: одобрение, ръкопляскане от "съучениците" и учителите, потупване по рамото за добро формулиране на въпроси и дилеми. 

Спирам дотук. Уморена съм и не ми се говори повече. Искам да запазя искрата донякъде, за да свети и в съня ми. Да ме зареди да изкарам и утрешния тежък ден: като каторжник на образователната нива. Утре там ще виждам сиво-уморените лица на хората от т.нар. администрация - хубави и смислени хора, които някога са били деца. Но нямат същата сила да мечтаят и да прекрояват "глупавия свят на възрастните", защото сами са се отказали от мечтите заради удобството си:))

Лека!  




Гласувай:
0



1. shiva - Лека, Свобода
13.11.2007 23:57
и запази искричката и за по-дълго, не само за утре :)
цитирай
2. sensation - Добре дошла при нас!
14.11.2007 11:29
Липсваше ми.
цитирай
3. evrazol - Поклон
14.11.2007 18:43
Да ме зареди да изкарам и утрешния тежък ден: като каторжник на образователната нива

Поклон и шест теманета за този доброволен каторжнически труд. Ние бездуховните и на това се радваме - да дойде да ни одухотвори един изнурен и изморен преподавател. Аз се чудех с какъв двигател се тътри българската галера на образованието, а то ?
Да се хващаме за греблата.
А уморените коне...
цитирай
4. svoboda64 - Благодаря ви, Ради и Илче:)
15.11.2007 00:30
Зареждането е взаимно:))
ххх
цитирай
5. svoboda64 - @evrazol,
15.11.2007 00:33
Сарказмът Ви е неуместен. Тук това е "лично", а когато с Вас сме се "сритвали" е било на обществени теми. Личното ми изживяване не е темата на "взаимното ни танго". Така че, ако обичате, приберете се в мястото Ви на галерата - и работете оттам:)) А аз от моето:))
цитирай
6. анонимен - ot uchastnik
17.11.2007 09:34
Бодко, много ми хареса грешсата - поредната сбЪрка на международното учителство. Готино е да се правят сбърки:)
цитирай
7. svoboda64 - Веринко,
17.11.2007 12:35
Чичко Фройд не е бил глупак като е формулирал "закона за езиковата грешка":)) Понякога си мисля, че върховете на пръстите ми и артикулационният ми апарат са "по-умни" от самата мен:)) Всъщност - дали от религиозна глупост - все още си мисля, че съм само инструмент, на който свири някой Друг...

Но това е тема на друг разговор... И пак ще го водим - както винаги досега - по друго време и на други места:))
цитирай
8. evrazol - Всъщност - дали от религиозна глупост - все още си мисля, че съм само инструмент, на който свири някой Друг
17.11.2007 14:00
Аз ще си седя кротко, докато свърши музиката...
цитирай
9. svoboda64 - А не, @evrazol:))
17.11.2007 14:03
Не сме от "кротките"... Иначе нямаше да сме/съм тук... и в това киберпространство:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3212020
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031