Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2007 00:31 - НИЕ-ЗЕМЯ
Автор: svoboda64 Категория: Други   
Прочетен: 1039 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 27.07.2007 17:47


Ти, който по-късно покажеш тук своето лице! Ако твоят ум разбира, ти ще попиташ кои сме ние. Кои сме ние? Попитай зората, попитай леса, попитай вълната, попитай бурята, попитай любовта. Попитай земята, земята на страданието и земята любима. Кои сме ние?Ние сме земя!

                                                              Древен надпис на маите

 

Била съм.

                Съм.

                        И ще бъда.

Онова ядро,

което душата ми е,

все тъй клокочи,

не се уморява

да анихилира,

да се възражда,

да умира

и страда.

Била съм,

помня това:

в невъзможност

да възмездя миналото,

в невероятност

да укротя настоящето,

в безпокойство

да овладея бъдещето.

Била съм.

Дори вие ме помните.

Понякога

            като удар от нож,

друг път –

                 като въздушна

                                милувка.

Била съм.

Но сега ви е трудно

да ме понасяте,

защото съм жива,

защото съм аз,

защото опърлям мечтите ви,

макар изгорената

да е точно

моята кожа,

моята същност.

Защото не мога без вас,

мои любими,

                                                                                                              бивши

и бъдещи

роднини,

приятели и врагове.                                                                                                

 

Защото това сме

                            Ние,

вкопчени

               и

                  вплетени,
вманиачени 
в цемната си уникалност,

но единосъщи

в общия си корен:

ние,

      които сме

                        Земя...

Изчаках да мине полунощ. За да пусна това стихотворение като отделен пост. Самото действие по опубличностяването му е предизвикано от Деси и нейното "Има една теория" - http://desislava71.blog.bg/:)) А чувствата и размислите бяха провокирани за първи път от майка ми, когато бях на 12 години. Дотогава те живееха латентно, в доразумно състояние в мен. 

В средата на 70-те тя ми разказа история -  случайно попаднала в нашия атеистичен и комунистически печат - за младото френско момиче, претърпяло тежко катастрофа и събудило с в болницата, за да открие, че никой не я разбира. Говорела "някакъв странен език". Все пак някой от обслужващия персонал се досетил, че става въпрос за древен език. И извикали професор, който да им помогне да влязат във връзка с нея. Той установил, че момичето говори на старофренски и не преставало да твърди, че е внучка/дъщеря на някаква дукеса (или поне на име, известно във френското аристократическо съсловие). Проблемът бил, че родът, за който разказвала като нещо "съвременно", отдавна бил измрял, а замъкът им - тънел в руини. Звучало като бълнуване. Все пак професорът поискал някакво "доказателство" за думите й. И тя се сетила за семейните бижута - една от легендарните огърлици за Франция. Описала къде могат да я намерят: в тайник, чието местоположение се предавало само от поколение на поколение. 

Огърлицата била намерена. Момичето не било вкарано в лудница. Единственият му проблем бил, че трябвало отново да се учи да говори, чете и пише на френски - на съвременния език. 

Няколко години по-късно прочетох Иван Ефремов, "Мъглявината Андромеда" и "Часът на бика". Цитатът под заглавието на горното  стихотворение е взет от там. Вероятно е минал през литературна обработка. Но не вярвам да е изменен драстично. А дори и да е така, винаги имаме под ръка обяснението deja vue.

По-късно започнаха и "виденията". Насън, но и наяве - виждаш картини без да спиш и те са толкова реални, колкото и останалият ти живот. Понякога бяха и съобщения за бъдещето. В някои случаи "jambled", но подлежащи на декодиране.  В други - абсолютно неразибраеми.

Понастоящем гледам всичките "психарски" филми по кабеларките. И се "радвам", че в един момент всичко това с мен престана. Защото е адски мъчително всеки миг да търсиш каква е собствената ти отговорност за получането на  "предварителна" информация и как да я употребиш. По-често ставаш жертва на "синдрома Касандра". Мъчиш се да предупредиш някого, дори и себе си, но в края на краищата нещата се развиват така, докъдето общо сме ги докарали: т.е. попадаме под законите на т.нар. социален детерминизъм. Въпреки че знаеш развръзките, не можеш да ги предотвратиш. Или ги научаваш в момента на тяхното изпълнение. 

Така че в някакъв смисъл, не можем да избегнем проблематичността или силата на кармата:)) 

Остава ни много внимателно да планираме следващите си ходове. И по възможност: да бъдем по-мъдри:))

Лека!

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mimoza92 - интересен постинг :)
24.07.2007 01:53
интересен постинг :)
цитирай
2. svoboda64 - Thanx, mimoza92
24.07.2007 01:54
Nightie-night!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3216680
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930